4464
Sök

Fylla på AC Volvo v70 själv

125 Inlägg
9 april 2017
Trådstartare
Tjoo nu är det så att min AC är fullständigt tömd då jag råkade lossa på slangarna till ac-kompressorn när jag skulle lyfta ur motorn under ett motorbyte. Och denna är helt återställd med nya O-ringar och moment dragna bultar till slangar.. så omöjligt att AC ska läcka. så alla ''följalagenfantaster'' inte gråter för att jag släpper ut miljöfarlig gas i naturen..

Nu till min fråga, Hur fyller jag på denna på billigast sätt? finns gördetsjälv kit på nätet att köpa. Vart sitter ventilen till påfyllningen?? och vad skulle det kosta att skicka till en verkstad som kan fylla den åt mig??

Med vänlig hälsning, Mr A

6 656 Inlägg
9 april 2017
andlin103 skrev:
Tjoo nu är det så att min AC är fullständigt tömd då jag råkade lossa på slangarna till ac-kompressorn när jag skulle lyfta ur motorn under ett motorbyte. Och denna är helt återställd med nya O-ringar och moment dragna bultar till slangar.. så omöjligt att AC ska läcka. så alla ''följalagenfantaster'' inte gråter för att jag släpper ut miljöfarlig gas i naturen..

Nu till min fråga, Hur fyller jag på denna på billigast sätt? finns gördetsjälv kit på nätet att köpa. Vart sitter ventilen till påfyllningen?? och vad skulle det kosta att skicka till en verkstad som kan fylla den åt mig??

Med vänlig hälsning, Mr A

Gasol i dessa

Snitt pris på verkstad med kontroll täthet + fyllning ligger på 1000-1500kr

De/Dem

Forummoderator
18 151 Inlägg
9 april 2017
Som xxs nämner så priset på verkstad går att komma ner till 1000:- Eftersom du lagt ner så mycket arbete i övrigt så...

Ska själv fylla på en bil snart. Lämnar bort. Och jodå: AC läcker visst. Men ytterst lite. Därför kan man behöva fylla på detta extremt flyktiga medel med cirka 6-10 års mellanrum.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

3 235 Inlägg
9 april 2017
Finns kit att köpa från USA med tillhörande slang/manometer på ebay.
Lågtrycksventilen hittar du under behållaren för styrservoolja.

Sök