Tjena har en bmw e39 523i års 1999 och va ute och körde när den plötsligt dog av mitt under en omkörning och tände motor lampan och började gå skit illa o hostade och stannade hela tiden. Fick hem bilen och har kommit fram till att den bara går på 1an 2ans och 4ans cylinder. Någon som har en aning ? Tacksam för svar
Insåg nu, volvoidiot som man är, att du kanske har fler cylindrar än 4! Är inte stiften bytta på länge så skulle jag ha gjort det oavsett vad det nu kan vara! Om jag förstår det rätt så går den bara på 3 av 6 cyl just nu?
Insåg nu, volvoidiot som man är, att du kanske har fler cylindrar än 4! Är inte stiften bytta på länge så skulle jag ha gjort det oavsett vad det nu kan vara! Om jag förstår det rätt så går den bara på 3 av 6 cyl just nu?
Inte TS, men det stämmer. Bilen har dessutom individuella tändspolar, så det finns inga tändkablar.
Insåg nu, volvoidiot som man är, att du kanske har fler cylindrar än 4! Är inte stiften bytta på länge så skulle jag ha gjort det oavsett vad det nu kan vara! Om jag förstår det rätt så går den bara på 3 av 6 cyl just nu?
Inte TS, men det stämmer. Bilen har dessutom individuella tändspolar, så det finns inga tändkablar.
Ursäkta för dålig uppdatering men när man varvar så vill den typ inte svara på gas och ska prova byta plats på tändspolarna imorgon o se om det hjälper :p