3256
Sök

Ford c-Max 2011 koppla Drl

31 Inlägg
10 maj 2017
Trådstartare
Har prövat koppla Drl till P ljuset på bilen,men fungerar inte. När jag öppnar dörren med dosan,så kommer P-ljuset,bakljus och Reg ljus på. Men när jag kopplar på Drl,så fungerar det bara några gånger.när Drl slår sig av,går också P-ljuset och bakljuset på samma sida som Drl är kopplat til av. Samma händer om jag slår på halv ljus,då Slår Drl sig av.

Så min fråga är om p-ljusen inte klarar dra Drl eller om det är nått med canbus?
Nu har jag kopplat Drl till halvljuset och det är ingen problem då! Men vill att dom skal fungera med P-ljus och lagga av när jag slår på halvljuset.
Jag harkopplat svart till - Polen,röd till + på P-ljuset och vit till halvljuset.

2 041 Inlägg
10 maj 2017
Drar väl för mycket ström när du har det direkt kopplat till parkeringsljuset. Får du ingen varning om att det är något fel på ljuset på den sida du kopplar in dig på då när det lägger av?

Testa koppla in ett relä till DRL och ta signalen till reläet från parkeringsljuset och se om det funkar.

31 Inlägg
10 maj 2017
Trådstartare
Nej,får ingen varning. Är det nått speciellt relä jag måste köpa? Tack så mycket för svar.

2 041 Inlägg
10 maj 2017
Går med ett vanligt extraljusrelä att testa om det funkar.

31 Inlägg
10 maj 2017
Trådstartare
Okei,tack:)

Sök