Det är enkelt! Energi in - energi ut. Som någon sa, lagom takt så hinner kroppen med. Ta bort kolhydrater, eller iaf försök så gott det går. Ersätt potatis med grönsaker osv. Sluta med bröd, ta kvarg istället.
Kaloriunderskott och skippa kolhydrater. Sen hur du skapar underskottet är ju upp till dig, löpning eller mindre mat, eller bägge....
Men det är oerhört lätt att ställa om till LCHF och gå en timme per dag, för du har du mycket gratis på traven och en livsstil som går att leva med utan att du bantar.
Jag är 186cm, väger ca 90kg och Springer milen på 40min, samtidigt som jag trycker nästan 160kg i bänken. Tänkte skaka av ett par kilon jag med inför sommaren, men samtidigt leva ett normalt liv så som i att äta lunch och inte bara leva på luft och vatten. Det är roligare att upplevas som stark än tjock i min mening, inget direkt mål att kliva under 10% kroppsfett, men att komma närmare 10 än 20 iaf.
Bestbar(god bar med nästan noll kolhydrat) och Whey 100 är trevliga saker som ersätter annat junk som annars slinker ner. Lite karbs och mycket protein.