3460
Sök

Volvo V50 2007 vibrerar i ratten 90km/h

18 Inlägg
14 maj 2017
Trådstartare
Jag bytte däck på min Volvo. Köpte nya fälgar och nya däck, jag fixade så att mekonomen bytte däcken åt mig och kollade fälgarna. De sa att allt såg bra ut och hade balanserat fälgarna åt mig. De bytte också ett hjullager som var dåligt.

Nu efteråt när jag kör så vibbererar det extremt mycket när jag kommer upp i 90 km/h och bilen drar åt höger. Det ser ut som att man har Parkinson när man håller på ratten.
Däcken jag köpte var billiga, men det borde väll inte förstöra hela bilen?

4 822 Inlägg
14 maj 2017
original fälgar eller eftermarknads? om det är eftermarknads kollat så att dom monterade navringar så att det blir rätt navdiameter?

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
14 maj 2017
RockerSwe skrev:
Jag bytte däck på min Volvo. Köpte nya fälgar och nya däck, jag fixade så att mekonomen bytte däcken åt mig och kollade fälgarna. De sa att allt såg bra ut och hade balanserat fälgarna åt mig. De bytte också ett hjullager som var dåligt.

Nu efteråt när jag kör så vibbererar det extremt mycket när jag kommer upp i 90 km/h och bilen drar åt höger. Det ser ut som att man har Parkinson när man håller på ratten.

Det kan definitivt inverka. Som tidigare skribent skriver: Kolla om det behövs navringar.
Är hjulen riktigt balanserade??

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

18 Inlägg
14 maj 2017
Trådstartare
Christian S skrev:
original fälgar eller eftermarknads? om det är eftermarknads kollat så att dom monterade navringar så att det blir rätt navdiameter?

Fälgarna är eftermarknads. De var inte skeva, det sa dom på mekonomen. De kollade fälgarna åt mig. Jag har köpt navringar, hoppas det hjälper

Vettemannen skrev:
RockerSwe skrev:

Det kan definitivt inverka. Som tidigare skribent skriver: Kolla om det behövs navringar.
/Benny

Ja, fälgarna är riktigt balanserade. och de är inte skeva. Jag har köpt navringar för att testa, hoppas det hjälper. Men känns konstigt att mekonomen skulle montera fälgarna så fel, det är ju proffsfirma? Det är extrema vibrationer vi pratar om.
Senast redigerat av RockerSwe (14 maj 2017)

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
14 maj 2017
Skulle vara tacksam om du svarar vad felet var om du löst det..
Antingen däcken som är usla eller avsaknad av navringar..
Senast redigerat av oljan (14 maj 2017)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

Forummoderator
26 351 Inlägg
14 maj 2017
RockerSwe skrev:
Christian S skrev:

Fälgarna är eftermarknads. De var inte skeva, det sa dom på mekonomen. De kollade fälgarna åt mig. Jag har köpt navringar, hoppas det hjälper

Vettemannen skrev:
RockerSwe skrev:

/Benny

Ja, fälgarna är riktigt balanserade. och de är inte skeva. Jag har köpt navringar för att testa, hoppas det hjälper. Men känns konstigt att mekonomen skulle montera fälgarna så fel, det är ju proffsfirma? Det är extrema vibrationer vi pratar om.

Efter att personligen ha haft min egen bil på Mekonomen så är i alla fall inte jag ett dugg förvånad över att något felar trots att de säger något annat.
Ska förstås inte dra alla verkstäder under nämnda firma över en kam men..nej tack aldrig mer.

Hoppas det löser sig med navringarna.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

18 Inlägg
14 maj 2017
Trådstartare
oljan skrev:
Skulle vara tacksam om du svarar vad felet var om du löst det..
Antingen däcken som är usla eller avsaknad av navringar..

Jag ska skriva så fort jag vet vad felet är smile
Jag hoppas verkligen inte att det är däcken. Jag har precis köpt dem, så skulle bli riktigt förbannad om jag slängt pengar i sjön...

18 Inlägg
14 maj 2017
Trådstartare
Mack skrev:
RockerSwe skrev:
Christian S skrev:

Vettemannen skrev:

/Benny

Efter att personligen ha haft min egen bil på Mekonomen så är i alla fall inte jag ett dugg förvånad över att något felar trots att de säger något annat.
Ska förstås inte dra alla verkstäder under nämnda firma över en kam men..nej tack aldrig mer.

Hoppas det löser sig med navringarna.

Förstår vad du menar. Jag känner han som jobbar på mekonomen väldigt bra. Så måste ju kunna lita på han wink hoppas inte det har med hjullagren att göra. Bytte det precis för det gamla var dåligt. Men det gamla vibererade inte iallafall..

1 510 Inlägg
14 maj 2017
Innan jag skaffade navringar så hade jag vibrationer i ratten och vid vissa hastigheter kändes det som bilen "wobblade" fram. Kändes nästan lite obehagligt att köra. Försvann helt med ett set navringar, så de kan göra väldigt stor skillnad smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

Evildan
14 maj 2017
Har dina fälgar en större centrumdiameter än navet så måste du ha navringar. En verkstad som monterar fälgar som inte passar utan navringar och inte meddelar kunden om detta hade jag aldrig anlitat igen.
Senast redigerat av Evildan (14 maj 2017)

18 Inlägg
14 maj 2017
Trådstartare
Evildan skrev:
Har dina fälgar en större centrumdiameter än navet så måste du ha navringar. En verkstad som monterar fälgar som inte passar utan navringar och inte meddelar kunden om detta hade jag aldrig anlitat igen.

Jag visste om att det inte var några navringar redan. Det visste mekanikern också. jag känner han sedan innan. Trodde inte dock att bilen skulle skaka så mycket av det.

18 Inlägg
14 maj 2017
Trådstartare
trubbelturbo skrev:
Innan jag skaffade navringar så hade jag vibrationer i ratten och vid vissa hastigheter kändes det som bilen "wobblade" fram. Kändes nästan lite obehagligt att köra. Försvann helt med ett set navringar, så de kan göra väldigt stor skillnad smile

Härligt att höra. Har beställt ringar redan, ska bli skönt att få hem dem snart smile

Sök