panda666 skrev:
NRGv6 skrev:
Skulle köpt Volvon helt klart. Farsan hade en V70 i många år och den bara gick och gick, var bara vanlig service som filter och olja som gjordes och den hade gått över 30 när vi sålde den. Riktig sköna bilar, åkt på mååånga långresor i V70 och det är den skönaste bilen jag åkt i helt ärligt
RWD är väll roligt när man VILL sladda men när man inte vill så är det förjäkligt, som daily skulle jag säga att V70n är klart det bästa valet. Den har många mil kvar dessuton
Edit: Har åkt liknande BMW också ganska mycket och dem är helt klart ett par klasser lägre i komfort
kan vara smaksak det också, både volvo och bmw är sköna bilar, v70 kan kännas lite båtiga ibland men dom är välbyggda, bmw är lätt roligare att köra, speciellt med automat är komforten väldigt svårslagen, dom håller nog båda en väldigt hög komfort nivå, samma sak med mercor e klass, också sköna bilar att åka i.
men tror nog inte jag har sett nån sladda runt i en v70 än, kanske i en awd?
bmwn kan du både köra lugnt och väl när man har lust leka med;)
Som sagt, ringde på BMW:n, försäljaren skall höra av sig på måndag med en "ärlig" åsikt om bilen (Familjevän så tror inte han vill sälja skit åt oss... haha)
Är det något fel på BMW:n ringer jag direkt på Volvon.
Det är väl mest komfort vi är ute efter, därför är Volvo med på listan, D5an som är så gott som en bombsäker motor. Har ju en v70 -05 som tjejen kör nu medans passaten står utan växellåda och hon gillar den, jag gillar den, i princip alla gillar v70, nu skall vi ju inte ha någon "rolig prestandabil/vinterbil/sladdbil" utan hon skall ha en bil att pendla med till jobbet, blir väl ca. 6 mil om dan...
Dock är hon sugen på BMW (kan hända att jag råkat hjärntvätta henne i 9 år om att hon skall skaffa BMW, haha)
BMW:n kan jag nästan utantills, alla typfel, knep osv osv så därför är BMW:n med på listan, BMW:n är lite mera utrustad också vill jag påstå.
Sen är inte RWD så farligt på vintern på moderna bilar. Har man bra däck och alla antispinn/antisladd osv så går det nästan lika bra som en FWD.
Dock hade Volvon dragkrok, det hade inte BMW:n. Dragkroken är nog ett litet plus.