3027
Sök

Golf GTI -99 går bara på 3 cylindrar

27 Inlägg
14 maj 2017
Trådstartare
Hej!

Igår så började min Golf GTI 1,8t gå på 3 cylindrar efter den hade stått i 4h. Innan gick den hur bra som helst.

Är på tredje cylindern från vänster den ej vill gå på, bytt tändstift och bytt plats på tändspolarna för att utesluta att det är dom det är fel på. Felsökt bilen med en OBD-läsare men visar inga felkoder. Luktar bensin väldigt starkt när man drar igång den så förmodar att spridarna fungerar som de ska.

Har ni några tankar om vad det kan vara? Någon som har haft liknande problem på sin Golf GTI och har kommit fram till något?

Tänkte kolla kompet imorgon men känns ej som det borde vara ventilras då den gick hur bra som helst tills jag stängde av den och skulle använda den 4h senare.

Tacksam för alla tips och tankar!

31 Inlägg
14 maj 2017
Hade samma problem med min gti, startade bara på 3 i vintras när det var som kallast.. Varvade man upp i 4 eller 5 tusen så försvann det. Men det jag gjorde var att byta tändstift och tändkablar= problemet försvann..

27 Inlägg
14 maj 2017
Trådstartare
GtiStance skrev:
Hade samma problem med min gti, startade bara på 3 i vintras när det var som kallast.. Varvade man upp i 4 eller 5 tusen så försvann det. Men det jag gjorde var att byta tändstift och tändkablar= problemet försvann..

Ah okej! Tack för tipsen. Bytt tändstift och bytt plats på tändspolarna utan framgång, ska koppla loss tändmodulen som sitter vid luftfiltret och mäta och se om den ger ström till 3ans cylinder.

27 Inlägg
16 maj 2017
Trådstartare
Som jag trodde, bytte tändmodulen som sitter vid luftfiltret och nu går den hur fint som helst! :-D

6 104 Inlägg
16 maj 2017
Skönt med enkla fel

Sök