3583
Sök

Förstärka en saab 9000 växellåda

588 Inlägg
6 oktober 2013
Trådstartare
AndreasPlars skrev:
Jag har kört en og900 en gång med stumsvetsad diff och det var inga större problem med det. Inget för bana dock. Den hade inte ens servo!

M.V.H.

När de är stumsvetsat är de bara trögt o styra när man även kör lungt eller spinner de oavsett om man har gas eller inte ?

Saab älskare!
4 597 Inlägg
6 oktober 2013
Drivaxlarna lär ju må skapligt bra wink nä, om du nu ska bygga så bygg på en redig diff om du nu ska bygga annars skit i det

1 938 Inlägg
6 oktober 2013
ludwiglionell skrev:
Glesmark skrev:
Stumsvetsa diffen på en framhjulsdriven bil skulle jag vilja avråda dig från att göra, det går väldigt mycket framåt så att säga.

Va skulle du rekomendera, stumsvetsad eller helt orginal diff på 450 hk ?

Ja trodde det framgick i inlägget jag skrev.

George
1 956 Inlägg
7 oktober 2013
Fyll lådan med betong! Kommer aldrig gå sönder tongue

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

5 710 Inlägg
7 oktober 2013
ludwiglionell skrev:
Ni som har gjort detta hur har ni tillverkat denna hylsa med mått osv??hur mäter ni ut spelet i växellådan samt vilket tjocklek osv ska man ha?

Nu kanske du redan fått denna infon av Johan men ändå...
Man offrar helt enkelt en original kollapshylsa genom att dra ihop lådan med en ny hylsa. Sedan plockar man isär den igen och mäter höjden på hylsan. Finns olika teorirer vilket spel man skall ha men lita på Johan du;)

MVH Jonas
..............

588 Inlägg
7 oktober 2013
Trådstartare
jonTe skrev:
ludwiglionell skrev:
Ni som har gjort detta hur har ni tillverkat denna hylsa med mått osv??hur mäter ni ut spelet i växellådan samt vilket tjocklek osv ska man ha?

Nu kanske du redan fått denna infon av Johan men ändå...
Man offrar helt enkelt en original kollapshylsa genom att dra ihop lådan med en ny hylsa. Sedan plockar man isär den igen och mäter höjden på hylsan. Finns olika teorirer vilket spel man skall ha men lita på Johan du;)

Ja precis jag pratade med honom så han tillverkar mig en anpassad hylsa till min låda för 1000kr så de är nog enklast att jag köper en av honom ist smile!

2 Inlägg
27 juni 2017
Hej på er alla jag har läst tråden men jag funderar på att diffa min saab 9000 2,3 16 ventiler 1991 det ska bli folkracebil så ingen väg bil så jag undrar hur diffar man den? 😊

Sök