Det stämmer alldeles utmärkt att en turbobil inte påverkas lika mycket av en annan dämpare än en sugmotor just som torsen påpekar. En sugmotor utan dämpare kommer vråla och bara låta bedrövligt illa, något alla tröttnar på väldigt fort. En turbobil däremot får ett djupare dovare ljud, självklart stiger ljudnivån men det är lättare att leva med. Att ta bort dämparen helt kan bli lite overkill men en mindre dämpare med rakt-igenom-uppbyggnad får bilen att låta som en 3 liters muff-motor.
Tyvärr behöver du krypa in under bilen för att se var dämparen börjar. Det finns ingen genväg där. Räkna med att du måste kapa röret, det finns definitivt ingen färdig muff på originalröret som passar rakt av med en universaldämpare. Sedan behöver du mäta rörets ytterdiameter med ett skjutmått och se så du har minst 1dm rakt rör där du kan trä på den nya dämparen (som har en muff-hona).
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.