2716
Sök

Kan inte komma in i bilen

3 Inlägg
12 juli 2017
Trådstartare
#1
Hej!
Golf 1.4 TSI GT -08
Tänkte se om ni kanske kan hjälpa mig med detta:

Har haft bilen stående i ca 6-7dagar. I förrrgår när jag skulle använda bilen kunde jag inte komma in i bilen. Jag får ingen som helst reaktion från bilen, varken med båda nycklarna eller när jag försöker låsa upp bilen "manuellt" med nyckeln i dörren.Jag har provat att byta batteriet i båda nyklarna men dom verkar det inte var något fel på (eftersom det lyser en röd liten lampa när man trycker på knapparna).

Kan det vara bilbatteriet som är helt dött att den inte ens "orkar" låsa upp bilen? Om ja, vad kan man göra för att ladda bilbatteriet. Kan ju inte ens komma in i motorhuven
Nu står bilen där bara, kan inte komma in, kan inte öppna motorhuven eller nånting.

Tack!

116 Inlägg
12 juli 2017
#2
Porsche356_918 skrev:
Hej!
Golf 1.4 TSI GT -08
Tänkte se om ni kanske kan hjälpa mig med detta:

Har haft bilen stående i ca 6-7dagar. I förrrgår när jag skulle använda bilen kunde jag inte komma in i bilen. Jag får ingen som helst reaktion från bilen, varken med båda nycklarna eller när jag försöker låsa upp bilen "manuellt" med nyckeln i dörren.Jag har provat att byta batteriet i båda nyklarna men dom verkar det inte var något fel på (eftersom det lyser en röd liten lampa när man trycker på knapparna).

Kan det vara bilbatteriet som är helt dött att den inte ens "orkar" låsa upp bilen? Om ja, vad kan man göra för att ladda bilbatteriet. Kan ju inte ens komma in i motorhuven
Nu står bilen där bara, kan inte komma in, kan inte öppna motorhuven eller nånting.

Tack!

Kan pröva att sätta laddningen på startmotorn.  Eller om du har drag koppla på sig på kontakten

4 179 Inlägg
12 juli 2017
#3
Det finns uppblåsbara gummikuddar man kan kila in i övre bakkant på dörrarna och sedan blåsa upp lite grann.
Sedan tar du en najtråd och öppnar bilen med den inifrån.

Nu kan du öppna huven å ladda batteriet:)

Jag såg sådan gummikuddar till salu på swedol men det var säkert 5 år sedan. Vet att bärgarna använder det knepet när folk låst in nycklarna i bilen.


Forummoderator
9 299 Inlägg
12 juli 2017
#4
http://mailbricks.com/wp-content/uploads/2015/01/brick.png

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
12 juli 2017
#5

Nu ska du inte vara så där drastisk! wink

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

3 Inlägg
12 juli 2017
Trådstartare
#6
Kan pröva att sätta laddningen på startmotorn.  Eller om du har drag koppla på sig på kontakten


Tack för svaret. Har försökt googla runt hur man gör det. Hur ska man koppla på startkablarna på startmotorn?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
12 juli 2017
#7
Porsche356_918 skrev:
Kan pröva att sätta laddningen på startmotorn.  Eller om du har drag koppla på sig på kontakten


Tack för svaret. Har försökt googla runt hur man gör det. Hur ska man koppla på startkablarna på startmotorn?

Rätta mig nån om jag har fel men jag skulle koppla + på den grova kabeln på startmotorn för den är + därefter - nånstans på chassit där det finns en jordkabel från motorn till chassit.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
12 juli 2017
#8
Eller så tar man bara ut ena  lamphållaren till bakre nummerplåten och ger matning därifrån.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
12 juli 2017
#9
Streethawk skrev:
Eller så tar man bara ut ena  lamphållaren till bakre nummerplåten och ger matning därifrån.

Går det? Det är väl ingen ström på lamphållaren normalt sett när bilen är avstängd.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

116 Inlägg
12 juli 2017
#10
Porsche356_918 skrev:
Kan pröva att sätta laddningen på startmotorn.  Eller om du har drag koppla på sig på kontakten


Tack för svaret. Har försökt googla runt hur man gör det. Hur ska man koppla på startkablarna på startmotorn?

Du kan sätta en batteri laddare  på grova kabeln på start motorn och jord nånstans  på  framvagnen.  Kommer behöva stå en stund

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
13 juli 2017
#11
Vettemannen skrev:
Streethawk skrev:
Eller så tar man bara ut ena  lamphållaren till bakre nummerplåten och ger matning därifrån.

Går det? Det är väl ingen ström på lamphållaren normalt sett när bilen är avstängd.

/Benny

Det är tydligen en vanlig metod som en vän till mig som jobbar på bilfirma gör om batteriet är slut.
Jag har ej själv ännu behövt använda den metoden dock men ska tydligen fungera.

Dom lamporna ska ju lysa så fort bilen är igång  så nog är dom direkt kopplade alltid.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
13 juli 2017
#12
Streethawk skrev:
Vettemannen skrev:
Streethawk skrev:
Eller så tar man bara ut ena  lamphållaren till bakre nummerplåten och ger matning därifrån.

Går det? Det är väl ingen ström på lamphållaren normalt sett när bilen är avstängd.

/Benny

Det är tydligen en vanlig metod som en vän till mig som jobbar på bilfirma gör om batteriet är slut.
Jag har ej själv ännu behövt använda den metoden dock men ska tydligen fungera.

Dom lamporna ska ju lysa så fort bilen är igång  så nog är dom direkt kopplade alltid.

Men om strömmen är slut så är ju inte motorn igång. Är det inte så att dessa är kopplade över ett relä som slår till när tändningen slås till? Kan ha fel men detta är min teori.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Avstängd
10 388 Inlägg
13 juli 2017
#13
Det är LÅNGT ifrån alla bilar som man kan ge ström till via lampor, ex.vis nummerskyltsbelysningen.

VAG låter gärna dessa styras via en styrbox. Om inte denna får signal från valfri källa (tändningen, ljusomkopplare osv), så går bryter boxen kretsen. Boxen i sig är i grund och botten inte mer än en samling relä...fast i en mer avancerad form.

Å andra sidan; det kan givetvis vara värt ett försök om nu inget annat fungerar.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

3 Inlägg
17 juli 2017
Trådstartare
#14
Hej,

Tack för alla tips.

Vi provade att försöka starta/ladda genom att både koppla till startmotorn och generatorn. Men inget hjälpte. Lyckades även att få upp motorhuven och koppla direkt till batteriet i bilen. Inte heller detta hjälpte.

jättemärkligt. Måste vara av säkerhetsskäl som gör att man inte ska kunna komma in i bilen.

1 271 Inlägg
17 juli 2017
#15
Ok... så bilen är stendöd fast du kopplar på kablar, laddare eller vad du nu använder och har förstås koll på var dessa anslutningar ska sitta?
Ja det låter verkligen märkligt. Då har du ett rejält elektronikhaveri med total kortslutning nånstans kan jag säga och det är nog så ovanligt att jag aldrig hört talas om det på en sån bil. Du har inte haft den under vatten....?
Senast redigerat av Soulman (17 juli 2017)

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017


Sök