Hybridsmurfen skrev:
Behöver en ny pendlarbil då jag "råkade" sälja den jag hade i torsdags. Fick bra betalt. Funderar seriöst på en Clio eller 206 GTi. Värt att prova. Kostar kaffepengar.
206rc är mitt tips ;-) 180hk kan lova att dom låter rappa med lite öppnare system
ingen värsting som så men helt klart frän bil. fast jag är ju rätt omogen trotts att jag är 39bast så ska det allt låta lite om bilar för att dom ska vara roliga att köra ;-)
206 är ju bakvagnarna man ska se upp med då deras bakvagnar är kända för att rasa.. kostar runt 3000kr för en renoverad utbytes axel.
clion är det nog inga stora fel på...
när jag tänker renault så tänker jag framför allt på meganen sent 90tal tidigt 2000tal och det är verkligen inte så trevliga bilar ur många aspekter..
men allt hänger på om man har tur eller otur
Köpte en Seat Arosa för ett par år sen i stockholm 1500kr gav jag.. rasad koppling så hem och byta koppling på den har nu kört över 5000mil med den.
följande har jag bytt förutom kopplingen då (sönderslirad)
skyltbelsning 1trasig (bytte båda)
en parkeringsljus fram (bytte båda)
bromskivor och belägg fram (bes gnällde på första bes men bilen hade stått mycket men köpte nya för min egen skull inget direkt slitage)
nu har rutan spruckit men inte orkat byta den ännu.
sen en abs givare fram som pajat (76kr för en ny)
ett av dom bästa köpen jag gjort.
åker just nu i en arosa jag fick gratis verkar oxå fungera men bara kört ett par hundra mil (förra ägaren sa att motorn rasat men samma maskin och orörd nu )
så små skitbilar är iregel fruktansvärt underskattade. och derför får man dom väldigt billigt.
har bara dåliga erfarenheter när jag mekat Renault derför undviker jag dom. Men vete tusan om jag inte hellre valde en gammal äklig Megan från 1999 än en audi med 2.0tfsi motor ur mek aspekten för det är nog det mest överskattade dynga man kan hitta rostiga och allmänt kassa ..