13 augusti 2017
Trådstartare
Hallå där!
Jag har ett väldigt konstigt problem med min gamla Audi. Det började nämligen för cirka 1 månad sedan med att motorn lade av mitt på en landsväg i 90 km/h och slutade svara på gas. När hastigheten väl hade gått ner till 40 km/h började den helt plötsligt att svara på gas igen och jag blev förbryllad, men det hände inte igen på ett tag så jag ignorerade det helt enkelt.
Nu har det blivit problem på riktigt för nu ville den helt plötsligt inte starta alls efter att ha blivit lite varmkörd. Efter att ha väntat några timmar på att motorn skulle bli kall, tog jag mig tillbaka till bilen för felsökning med farsan (som ändå har hyfsad koll och är anledningen till att jag har kvar bilen). Väl där så blev vi snopna över att bilen startade på direkten, men vi började helt enkelt åka hem med bilen igen.
Men precis när jag skulle börja en omkörning så slutade motorn helt att svara på gas och lade av igen, utan att bilen återhämtade sig som den gjorde första gången för en månad sedan. Den blev stående längs med vägen och vi fick lämna den där. Därefter väntade vi på att den skulle bli någorlunda kall igen och lyckades köra den nästan hela vägen hem, men den lade av igen och fick bogseras sista vägen.
Nu skulle vi båda vara otroligt tacksamma över idéer om vad det här kan vara. Farsan är riktigt konfunderad över problemet just eftersom att den ändå kallstartar och kan inte riktigt lista ut vad det kan vara, även om han misstänker tändspolen. Låter det rimligt?
Alla svar uppskattas enormt!
Bilmodell: Audi 100 C3 2.3L
Årsmodell: 1987
Miltal: Cirka 38 000
Senast redigerat av Saitham (13 augusti 2017)