Hej,
Behöver er hjälp att identifiera vibrationer vid gaspådrag som har uppstått i bilen efter en liten färd på dålig väg.
Var i Kroatien i somras när en incident inträffade på huvudvägen vilket ledde till att vi fick ta en lantväg som var enormt dålig, då pratar vi kratrar i vägen
Körde självklart försiktigt men i och med att en miljon bilar låg o pressade en i röven så körde man väl lite snabbare än önskat. Kan inte minnas direkt att jag slog i något men bilen gungade en aning över guppen. När jag väl kom ut på asfalt igen så kände jag att den vibrerade vid gaspådrag.
Trodde först att det var fälgarna eller däcken som tagit stryk, men provade sen mina vinterdäck när jag kom tillbaka till Sverige, vibrationerna kvarstod.
Det vibrerar jämnt i hela bilen och man ser att växelspaken rör någon milimeter höger vänster vid vibrationerna. Ratten rör sig inte en milimeter.
Innan hela historian så byttes bägge inre drivknutar, båda stabilisatorerna fram, dvs de små "U" armarna,
och vänster länkarm då dem var dåliga, har kontrollerat drivknutarna i efterhand och det är absolut inget glapp i dem alls. Vet att vibrationer vid acceleration vanligtvis uppstår på grund av dåliga inre drivknutar.
Kan detta vara någon motorkudde alternativt växellådsfäste som tagit stryk?
Har även felsökt bilen med VCDS och finner inga som helst fel. Inga vibrationer känns i koppling, bilen växlar helt normalt och går precis lika bra som innan. Inga som helst vibrationer uppstår vid körning i jämn fart alternativt när man varvar och står stilla.
Ställer denna frågan här då jag helst inte vill lämna in och få halva bilen utbytt innan de identifierar vad det är, har tidigare lämnat in bilar där dem vill byta allt möjligt. Självklart kommer bilen lämnas in ifall jag har slut på alla ideér