Hej!
Kör dessa dagligen på jobbet och ska försöka ge lite tips, dom har ett service intervall på max 4000mil. datorn i bilen=idrive kan man gå in och kolla vad som har gjorts och det som behöver göras, man kan se bromsvätska/motorolja/fordonskontroll samt bromsar fram och bak. Datorn ger mil och tid fram till nästa service osv osv. Kupe fläktarna är en svag punkt hos dessa, fläkten låter alltid och är irriterande^^ pröva köra i fullt blås och då ska det inte väsnas satan annars är den dålig. Vissa har haft fel meddelande av felkod transmission eller nått, felkod drivlina, kan vara svag batteri eller kan vara nått helt mycket dyrare. Sen som före skribent sa dåliga kedjor som jag hoppas har blivit fixad efter 2013. 180.000 kan vara lite för lite för att få en bra ex. jag skulle inte kolla på diesel nu heller eftersom regeringen håller på gör ändringar me skatt osv. Sen att dom börjar rosta tidigt, kolla på bakluckan direkt när ni ska titta på en. Börjar alltid rosta vid bakluckan, kolla vid emblemet på bakluckan. Jag också personligen skulle inte lägga ett öre längre på nyare bmw eftersom jag vet att kvaliten är ett skämt och dom är byggda skitdåligt. Men kan inte svara för ifall nån vill köpa^ Kan bara rekommendera att köpa med garanti, Läs på autopower på vilka slags fel dessa har samt kolla gärna på andra forums ochså så kan ni se. mvh