3163
Sök

Clio -00 1,4 8v E7J motor Vart ska denna?

79 Inlägg
1 januari 2018
Trådstartare
Hej!

Har bytt motor efter haveri.

https://www.dropbox.com/s/8x9ko9d29ggbb … 0.jpg?dl=0
Såhär såg det ut på den gamla motorn. Det har aldrig suttit en slang på den delen.

På nya motorn ser det ut såhär.
https://www.dropbox.com/s/yohq9ntyh872b … 9.jpg?dl=0
Jag har fått i motorn och allt funkar fint förutom att det sprutar ut bensin från där det inte sitter någon slang. Och det sitter även någon form av vad jag tror är en vakumklocka.
Är det någon form av extra retur av bensin? Kan jag plugga den? Eller koppla på den på den riktiga returen?
Alla teorier/fakta är välkommet.

God fortsättning!

2 306 Inlägg
1 januari 2018
Tycker det ser ut som att det sitter en plugg på den gamla motorn? Kan du inte flytta över den?

4 139 Inlägg
1 januari 2018
Det är en bränsetrycksregulator, och det ser tu som att det är dubbla returer, tag annars och flytta över hela röret, var dock försiktig då den är av plast

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

79 Inlägg
1 januari 2018
Trådstartare
Mew skrev:
Tycker det ser ut som att det sitter en plugg på den gamla motorn? Kan du inte flytta över den?

Ne dom är exakt likadana alltså ingen plugg. Skillnaden är att på den gamla motorn fanns det inte någon bränsletrycksregulator.

spillolja skrev:
Det är en bränsetrycksregulator, och det ser tu som att det är dubbla returer, tag annars och flytta över hela röret, var dock försiktig då den är av plast

Är inte helt säker på vad du menar. Och bilderna kanske är lite otydliga. Den andra returen sitter på ett annat ställe. Frågan är om man kan koppla in sig på den med en t-koppling?

4 139 Inlägg
1 januari 2018
closer skrev:
Mew skrev:

Ne dom är exakt likadana alltså ingen plugg. Skillnaden är att på den gamla motorn fanns det inte någon bränsletrycksregulator.

?!?

Då måste prylarna troligen flyttas över så det stämmer innan motorbytet

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

Sök