3076
Sök

Volvo 740 "hackar" vid tändning

56 Inlägg
2 januari 2018
Trådstartare
Volvo 744 1989
B230f utan modifikationer
17xxx mil

Hej har som sagt en 740 som vid tändning "hackar" och gör så att bilen inte startar. Detta händer bara då motorn inte är varm och fungerar utmärkt då den stått med värmare.

"hacket" gör så att alla lampor i bilen slocknar en kort sekund, och sen går startmotorn igång igen tills den hackar ännu en gång. Detta fortsätter till jag antingen haft i värmare eller använder startkablar till en annan bil.
Senast redigerat av jesperhoffstrom (2 januari 2018)

7 274 Inlägg
2 januari 2018
Du säger ju självt att det fungerar med annat batteri så där har du lösningen ....

56 Inlägg
2 januari 2018
Trådstartare
Janneutanb skrev:
Du säger ju självt att det fungerar med annat batteri så där har du lösningen ....

Jo men det batteriet satt i en annan bil som var igång, om jag flyttar över batteriet så blir det konstigt nog ingen skillnad

56 Inlägg
2 januari 2018
Trådstartare
jesperhoffstrom skrev:
Volvo 744 1989
B230f utan modifikationer
17xxx mil

Hej har som sagt en 740 som vid tändning "hackar" och gör så att bilen inte startar. Detta händer bara då motorn inte är varm och fungerar utmärkt då den stått med värmare.

"hacket" gör så att alla lampor i bilen slocknar en kort sekund, och sen går startmotorn igång igen tills den hackar ännu en gång. Detta fortsätter till jag antingen haft i värmare eller använder startkablar till en annan bil. Alternativt ifall jag använder starthjälp

7 274 Inlägg
2 januari 2018
När du använde starthjälp. Jordade du på batteriet eller i bilen?
Om du gjorde det i bilen kan det vara en kass jordkabel. Testas enkelt med startkabel på minus på batteriet och andra på tex motorblocket.

Sök