Evildan skrev:
Här är BMW-tråden Pandan!
Den stängdes inte, jag mindes fel, utan utvecklades mot i mitt tycke intressantare bilar.
Men...kör hårt nu Panda!
Såg inte tråden förrän nu! varför sa du inget?! Såg inte tråden förrän idag.
Men drar upp ärmarna nu!
e36 320 91? Kopplings pedalen låg i botten en dag när ja skulle börja köra hem från jobbet, minns inte men säkert vajern som paja eller nått. Hade inte bilen så länge så minns inget mer med den.
e36 318: Trasig insug gummi: minns att jag skapade en tråd för den för längesen då bilen hoppade som ett känguru så fort man skulle börja köra iväg med ettan; fixade sig med nytt gummi insug.
e36 328: inget speciellt den tiden jag ägde den förutom ett jäkla gnissel när handbromsen inte var på, gnisslet försvann när handbromsen var uppe, gnissel kom tillbaka när man släppte handbromsen...jävla konstigt. Var man ute och körde med handbromsen släppt så lät det som fan och när man drog upp den så försvann ljudet, kan inte förklara bättre än så^^
vart nära på att köpa en skitfin e36 318is sedan med m paket men sket i det för han hade fått varning på balkarna var skitrostiga och den skulle besiktas igen om några månader.
tror det var allt om mina 3 serie som jag haft.
Nu!: e39 528; Punka på motorväg på väg till globen , punka i tunneln, Trafikverket bil kom till undsättning, tackar så mycket för hjälp av montering av reserv då jag hade inga verktyg, Nytt däck behövdes.
Termostat byttes:
Hjullager höger fram med hjulnav som var sne:
Båda kamaxel givarna byttes.
Abs givare trasig då hastighetsmätare samt antisladd och abs ur funktion.
Läckage motor, ventilkåpspackning.
Diverse framvagns delar/spindelled etc.
Torkarmotorn fram var på väg att ge upp, slutade funka ibland i flera minuter.
Xenon justeringen fram tjafsade vid varje besiktning men snubben lät det alltid gå .
Sen när min farbror köpte den av mig när han inte hade bil och jag ville ha annat.
Generator sket sig, batterilampan började lysa flera gånger under flera dagar men han sket i det så blev han kvar på motorvägen en dag^^
Minns att han bytte belägg/skivor samt handbroms delar sen också.
E39 525: Hatade verkligen stolarna, tyg/alcantara eller vafan dom heter, skitstolar enligt mig.
Tyckte ratten/styrningen blev hårdare/trögare efter ett tag, servopumpen?
Läckage motor/låda/styrväxel
styrleder/framvagn här också.
Spricka i rutan på vintern.
Konstigt oljud från motorn när bilen kom till arbets temp? Vanligt kanske? hörde en till snubben 525 häromdan som lät exakt så.
Nu till f10 520d 2011 manuel.
Skiten drog alltid snett till höger med sommarhjulen hur jag än gjorde. Sommarhjulen lät som satan, kina däck?
Växellåds ras, backen gick inte att få i. katching katching. En trevlig dag efter jobbet då jag kom precis hem och skulle justera bilen i parkeringen, backen slutade att gå in.
E39 530: Punka motorväg, 2 nya vinterdäck
Abs givare strular/kommer och går.
Motorlampa började lysa/Kamaxelgivare^
Sommardäck ett däck torrsprickor/2 nya däck köptes.
Acn fylldes på precis för några veckor sen. Får se om det håller.
Alla mina bmw har vart manuella.
Alla mina e36 hade gått runt 30kmil.
e39 525 19kmil
e39 528 27kmil
e39 530: 35kmil:
f10 520d. 13kmil.
Är gay för bmw som alla vet men kommer aldrig mer att köpa en nyare: 2011 uppåt utan garanti, annars skitbra bilar förutom lådjäveln som gjorde mig besviken.
Kommer mer ifall jag glömt nått.
Tack