4062
Sök

Bilprovnings knas...

Entreprenad
26 Inlägg
21 juni 2007
Trådstartare
Skulle in och besikta passaten idag,förra gången gick den igenom precis som den är nu,men när ja körde in så kom den 4 bittra besiktare och inan ja ens han skriva in bilen så gnällde dom på intercoolern,den va inte orginal,xenon ljus,spolning på strålkastare fast den är import,fälgarna,öppet luftfilter,ja allt som inte är orginal,har dom blivit hårdare på allt eller hade ja en jä__la otur.
Hur som helst åkte ja därifrån utan att besiktiga.
Detta va i högdalen (sthlm) så passa er för dom om ni har lite styling,tänk om dom skulle koncentrera sej på det viktiga istället för att ens bry sej om va folk ha för luftfilter.

/Richard

Richard

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
21 juni 2007
Det suger fet om dom hackar på en innan man ens hinner in i hallen ......
Tycker den bästa Bes stationen är i Risne ....

//S

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Entreprenad
26 Inlägg
21 juni 2007
Trådstartare
Kanske ska prova där då.
/Richard

Richard

811 Inlägg
21 juni 2007
spolning på strålkastare? får man inte ta bort det? själv köpt mig en stylad front och den kommer jag inte ha spolare på. Har iofs Orginal fronten att sätta på bilen om det är nödvändigt men helst så slipper man ju.

383 Inlägg
21 juni 2007
Ne, man får tydligen inte ta bort spolning på strålkastare om de finns där.. (fick iaf jag lära mej som tur va *innan* jag åkte in å bes Jettan)

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.

539 Inlägg
21 juni 2007
har du xenon lampor så måste du ha spolning, det är lag på det.

har du vanliga glödlampor, då kan man slänga spolningen smile

252 Inlägg
21 juni 2007
Så ja kan slänga spolningen till min bil tex ? tongue

Entreprenad
26 Inlägg
22 juni 2007
Trådstartare
Garic skrev:
har du xenon lampor så måste du ha spolning, det är lag på det.

har du vanliga glödlampor, då kan man slänga spolningen smile

Okey,de må vara så men de som stör mej är att den gått igenom så i 4 år sad
/Richard

Richard

2 122 Inlägg
22 juni 2007
här hemma gnäller dom bara om de ser oseriöst ut men ser de bra och seriöst gjort så går de igenom

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

1 062 Inlägg
22 juni 2007
men va fan, dom måste haft en dålig dag eller så älskar dom att klaga, vi har nån ny besiktnings gubbe här i stan som sätter 2or på allt möjligt

Entreprenad
26 Inlägg
23 juni 2007
Trådstartare
En sak ja inte fattar som någon kanske kan förklara för mej,varför får man inte efter montera xenon på en 98? blir ju bättre ljus. tyvärr kunde inte någon av dom som gnällde förklara det för maj heller!
Snart får man nog inte ha xtra ljus heller.
/Richard

Richard

417 Inlägg
23 juni 2007
Bilar med Xenon måste ha automatisk nivåreglering på lyset, vilket inte är normalfallet på en bil med eftermoterad eftermarknadsXenon. Detta bland annat för att man inte ska kunna blända mötande vid backkrön.

Om du åker till en petig station, så se till å byt till originallampor så slipper du gnäll. Sen bara åk hem och sätt dit det du vill ha.

mvh/Jocke

Dieselgypsy
538 Inlägg
23 juni 2007
Tja.. helbilsgodkännande.. Det är det som gäller hos din bil.

Men själv har jag också roliga historier angående min bil:

1)Besiktningsgubben trodde VW hade bytt drivlina just vid min årsmodell, och att den därför fick åka in i rullarna (sa att han fick dra åt ****** om han tänkte försöka, och att jag skulle presentera han en fet räkning på ungefär 30000:- om han gjorde det.) En ny visco kostar +- 25000 kr, och det hade dom i det fallet kunna betala.

2)Förra året klagade en besiktningsman på LED-positionsljusen, att dom var blåa. Eftersom det enbart var en anmärkning och inte ville ha bråk med snubben om att han verkligen var färgblind lät jag det vara och fick det skrivet på besiktningsprotokollet som "bra att veta"
Senast redigerat av TheDeadDorkster (23 juni 2007)

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

Sök