3355
Sök

Bygga baslåda!!

337 Inlägg
21 november 2005
Trådstartare
Om man nu ska bygga en egen baslåda. Vilka längder ska lådan vara??? Är ju olika längder beroende hur stor basen är??

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN

21 761 Inlägg
21 november 2005
Storleken på lådan beror ju på vilka värden det är på elementen.

337 Inlägg
21 november 2005
Trådstartare
Okej, verkar inte som jag e så haj på det här!!!!

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN

6 851 Inlägg
21 november 2005
Reggin skrev:
Om man nu ska bygga en egen baslåda. Vilka längder ska lådan vara??? Är ju olika längder beroende hur stor basen är??

Kontakta dem du köpa basen av så bör de veta vad för volym på lådan det ska vara.

21 761 Inlägg
21 november 2005
Om du vill ha hjälp med en låda här på forumet så måste du ange storlek på elementen, hur många och en del parametrar: VAS, Fs, Qts.
En fördel också om du säger märke och modellnummer.
Senast redigerat av Drönirettab (21 november 2005)

229 Inlägg
22 november 2005
Köp en färdig låda om du inte kan någonting om att bygga bas lådor. Du måste ju ta reda på vilken volym högtalarna spelar bäst i. Sen vilken slags låda du vill bygga. Ska du ha mycket bas eller bara bra ljud? Hur mycket plats har du att bygga i? Det finns massa saker att tänka på innan man börjar bygga. Det finns färdiga ritningar på MDS sida att ladda ner så det kanske blir lite lättare för dig.

~ Lusen, the one and only ~
Medlem i Ösets MK http://www.osetsmk.tk/
Volvo Custom Club http://volvocustomclub.forum24.se/

49 Inlägg
22 november 2005
Lusen: hur gör man om man vill ha mycket bas och hur gör man om man vill ha bra ljud. lite kort tex om det ska vara sluten låda eller vad det heter.

524 Inlägg
22 november 2005
Sluten ger lite bättre bas tycker jag men dock en lika många DB som en portad. Sluten ger mer kontrolerad bas.

764 Inlägg
22 november 2005
GrebyAxel skrev:
Sluten ger lite bättre bas tycker jag men dock en lika många DB som en portad. Sluten ger mer kontrolerad bas.

Beror väl på vad för element det är.

TeQuilla

Sök