3120
Sök

Låglyftande saxlyft

3 Inlägg
3 mars 2018
Trådstartare
Ska köpa en stabil och säker låglyftande saxlyft och vore tacksam för era råd.

Har själv ett på bilar där bredden på framhjulen mäter något över 1800 mm. De flesta flyttbara lyftarna på marknaden har en total bredd runt 1700 mm. Hur funkar detta om bilarna ska rulla över plattformen dagligen? Vill inte detta ska vara något problem.

Har tittat på lyftar från bl.a. Anabint TYD-P3010 som  sägs vara av bättre kvalitet runt 20.000kr. http://www.anabint.se/Produkter_verksta … P3010.html

Har även funderat på en lyft från Tyrelia.com som heter SteyrTek Låg saxlyft ST-Z30Y med förlängningsbara körbanor. Något dyrare ca 27.000 kr och bultas i golvet. Denna lyft är en totalbredd 2000 mm och skulle inte riskera hjulen går utanför. Borde vara en fördel?
Fwd: Verkstadsmaskiner » Billyftar » SteyrTek Låg saxlyft ST-Z30Y med förlängningsbara körbanor - tyrelia.com

Tacksam för era köpråd i dessa eller andra förslag samt annat att tänka på.

3 Inlägg
9 mars 2018
Trådstartare
Det borde finnas någon som har erfarenhet för att svara frågan?

Frågan om lytens bredd är kanske korkad, men med min ringa erfarenhet är den högst relevant. Jag vill ju inte införskaffa något som sedan ger problem mht de bilar jag har.

Tacksam för svar från er som använder lyft.

79 Inlägg
9 mars 2018
Hej!

Har i princip en exakt likadan som Anabint fast en Kina modell. Jag har väldigt svårt att tro att bredden på lyft resp bredden mellan hjulen skulle vara ett problem. Har lyft både Renault Master och NIssan Navara med min lyft. Vad är det för bil du har?

3 Inlägg
10 mars 2018
Trådstartare
Tack för svar.

Det är en Jaguar XK och den har ingen onormal bredd utifrån dagens moderna större personbilar. Jag blir dock rådvill när jag läser att de flesta liftarna  är t.ex 1700 mm - 1730 mm. breda och jag sedan mäter framhjulens bredd till 1800 mm. Det innebär att en del däcken rullar utanför plattformarna när den ska köras över lyften. Med hänsyn till att bilen parkeras i garaget och då kommer att rulla över lyften dagligen får detta får detta inte bli ett problem.

Är det inget problem så är jag inne på lyften från Anabint som jag fått för mig är prisvärd och i helt ok.

Evildan
10 mars 2018
Lägg några brädor/altanplattor på var sida av lyften så är problemet löst, för inte ens en Jagga måste väl upp med hjulen i luften var dag för reparationer, wink

79 Inlägg
10 mars 2018
Chester skrev:
Tack för svar.

Det är en Jaguar XK och den har ingen onormal bredd utifrån dagens moderna större personbilar. Jag blir dock rådvill när jag läser att de flesta liftarna  är t.ex 1700 mm - 1730 mm. breda och jag sedan mäter framhjulens bredd till 1800 mm. Det innebär att en del däcken rullar utanför plattformarna när den ska köras över lyften. Med hänsyn till att bilen parkeras i garaget och då kommer att rulla över lyften dagligen får detta får detta inte bli ett problem.

Är det inget problem så är jag inne på lyften från Anabint som jag fått för mig är prisvärd och i helt ok.

Det kommer inte vara ett problem. Ett tips är att sätta upp en konkav spegel så ser du exakt var du har däcken. Njut av liften, det är fantastiskt skönt. smile

Sök