Halloj!
Jag har projekttråd på boxerville så det blir exakt samma text och bilder därifrån
japp har gått lite väl för längesen sista uppdateringen
Anledningen är att jag är i grymt behov av en bruksbil och försöker jobba med t3 dubbelhytten som får sig en subarumotor den med. Bubblan får några behandlingar då och då!
Jag kapade ju upp reservhjulsbaljan och mellanplåten fram, svetsade dit fästen/stag för kylaren. Sedan skulle jag provmontera skärmar...hahah gick sådär va
SOm tur var så löste hammaren det och jag fick till linjerna och skärmen sitter bra nu.
Sen skulle jag provmontera mellanplåten, och fick en glipa på ca 2 cm till andra sidan vilken jag glömde ta kort på!, vad hade hänt här då? jo framänden hade särat på sig med tiden då jag inte hade svetsat några stag. jaja, kapade upp stagen för kylaren och sedan med spännband tryckte ihop fronten några cm och sedan svetsade om
Tattigt men grymt!
Och nuuu är fronten helt inpassad och ser grymt bra ut!
Passade även på att såga hål för luftutsläpp genom skärmarna, som förhoppningsvis ska hjälpa med att fronten inte ska lätta lika mycket när vinden i höga hastigheter blir " instängd" och skärmarna funkar som heliumballonger istället...
Fick hem min hela upphängning från UK från LA performance.
20stegs justering i hårdhet på dämpningen och specialbyggda efter önskat körhöjd/fälg och däckstorlek
Nu när resten ändå syns i bilderna då jag inte hade en annan bild på fjäderbenen så har jag väl redan avslöjat mit fälgval som jag egentligen hade tänkt överraska med en bild på när den står på dom
Valet blev udda nog en Rota RKR 8.5 fram 9.5 bak med ET´ -10
Klassisk design med en del kaxighet!
Sulorna blir de på bilden. Federal RSR 225 runtom. Som senare ska bli 225 fram och förhoppningsvid 245 och gärna 50 eller högre i profil
Men nu har jag dom, nån som har samma märke men bredare som vill byta ner sig?
Org grenrör var nån typ av en equal length/ormboaktig som pre 99 körde med. Jag ersatte den med en 99as grenrör just för att den gör mig mycket mer plats för avgasdämpare och ger god marginal i markfrigång!
Det är den övre på bilden, bilden är tagen från google
Har även kuttat tanken min för att montera en intank pump från imprezan. Walbro
Tanken behöver lite uppfräschning
Bästa sätt??
är det slipa som gäller?
Får se hur man gör det här
Nästa på lista är att lyfta karossen så fort som möjligt för att blästra allt under den och lacka/behandla för att montera den på plattan en gång för alla och börja monteringen av allt. Lackering får bli nästa vinter efter att ha kört med den ett tag..Har inga cash