Varit lite dålig på att uppdatera, så ber om ursäkt för det. Jag har fått hem lite grejer så som silikonslangar, malpassi btr, dumpventil, turbo, oljeledningar, packningar, kopplingar och andra grejer till turbon. Har även byggt ett ormbo från original grenrör till turbo och wg.
Har inhandlat slip och slippapper och spackel för att kunna börja förbereda inför lack, bilen kommer troligtvis lackas på min skola. Rutor lister och speglar är bortplockat för att underlätta vid lack.
Har tyvärr insett att jag inte kommer hinna färdigställa projektet helt tills jag får körkort om ca 2 månader, därför kommer jag till en början att köra med motorn som den är och med enbart 1 förgasare, sen kommer jag efterhand eller under nästa vinter bygga om motorn med borrat 2.1L block, 8 bultad vevaxel, M-stakar, dubbla förgasare och en värre kam. Jag kommer självklart försöka göra så mycket som möjligt på dessa 2 månader för att få dubbla förgasare och värre kam och ev andra stakar men annars får det bli till nästa år
det positiva är att man får köra den lite så man får mer sug att bygga om den till nästa säsong med