Hur firman i fråga är spelar i det här fallet ingen roll "Bilen säljs för kunds räkning" står det i annonsen. Alla firmor har missnöjda kunder och det är dom missnöjda som hörs.
En 745 med så få mil och vad som verkar vara ett prima skick för det priset är en bra affär i mitt tycke. Slog på den: Import -91 2 ägare i Sverige (antagligen dödsbo eller liknande, antar det då den varit avställd sedan 2008)
nu såg jag att ditt inlägg var ett tag sen:rolleyes: men måste bara skriva detta, min brorsa har handlat från knallelands bilcenter och han hade blivit rekommenderad från sin kollega som va skitnöjd...
så jag tog mig titt där, måste säga att de har jävla bra service! har servat min v70 och det känns bra (de har fått massa diplomer såg jag)
o just det, brorsan är nöjd med sitt bilköp också
knallelands bilcenter är att rekommendera helt enkelt...!
Akta dig för att köpa bil där. Köpte själv en bil där och allt fungerade bra i några dagar innan motorlampan började lysa, dom försökte laga två gånger innan jag fick ok från dom att lämna in den på felsökning hos en annan firma (som skulle stå för kostnaden) Fick svar från firman att lagningar för ca 49000kr behövde göras på bilen (som kostade 25000kr) Dom köpte tillbaka bilen som tur var för mig men bara en vecka senare ligger bilen ute på deras sida igen och denna gången står det att bilen säljs "för kunds räkning" utan att det nämns något om fel och nu för 22500kr. På detta sättet försvinner alla garantier och nästa ägare står med en bil som kommer kosta tre gånger så mycket och inte kommer att gå igenom nästa besiktning utan åtgärd. Har anmält dom till ARN och Blocket då dom tydligt försöker bli av med en bil som skulle kosta dom massa pengar.
Akta dig för att köpa bil där. Köpte själv en bil där och allt fungerade bra i några dagar innan motorlampan började lysa, dom försökte laga två gånger innan jag fick ok från dom att lämna in den på felsökning hos en annan firma (som skulle stå för kostnaden) Fick svar från firman att lagningar för ca 49000kr behövde göras på bilen (som kostade 25000kr) Dom köpte tillbaka bilen som tur var för mig men bara en vecka senare ligger bilen ute på deras sida igen och denna gången står det att bilen säljs "för kunds räkning" utan att det nämns något om fel och nu för 22500kr. På detta sättet försvinner alla garantier och nästa ägare står med en bil som kommer kosta tre gånger så mycket och inte kommer att gå igenom nästa besiktning utan åtgärd. Har anmält dom till ARN och Blocket då dom tydligt försöker bli av med en bil som skulle kosta dom massa pengar.
Vad ledde Blocket-anmälningen till? Gjorde själv en Blocket-anmälan förra året. Blocket tackade för anmälan men annonsen fick vara kvar.
Gjorde en ARN-anmälan för ett par år sedan. ARN tackade för anmälan. Sedan gick dom på bilföretagets uppgifter, trots fotodokumentation. ARN kan nog inte avgöra om ett spett är rakt eller krokigt. Det enda dom kan är att berätta, på sitt fikonspråk, hur långt ett snöre är.
Både blocket och ARN har tackat för anmälan, dröjer nog ett litet tag till innan dom fattar beslut. bifogade bevis på vilka reparationer som behövde utföras och vad det skulle kosta så att dom kan se det svart på vitt. Känner att jag iallafall gjort mitt och anmält vad jag anser vara försök till bedrägeri.