2729
Sök

Fixa avgasljud

7 Inlägg
27 april 2018
Trådstartare
Hej!

Jag vill fixa lite skönare avgasljud på min bil så tänkte ersätta mittre dämparen med X pipe och kapa slutdämparna och sätta rakt rör. Jag har kontaktat lite olika ställen och det billigaste ville göra de för 8000kr och det är sjukt för att kapa av ett rör och svetsa dit ett nytt. Har någon tips på något ställe i stockholmstrakten som håller på med bilavgassystem till ett bra pris?

Forummoderator
18 127 Inlägg
27 april 2018
Vad har du för bil?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

7 Inlägg
27 april 2018
Trådstartare
Hybrid_ skrev:
Vad har du för bil?

Audi S5 V8

Evildan
27 april 2018
Har du lagat kopplingen nu?

Finns en skicklig gubbe i Eskilstuna som bygger avgassystem till vilken bil som helst. Är det för långt bort?

7 Inlägg
27 april 2018
Trådstartare
Evildan skrev:

Finns en skicklig gubbe i Eskilstuna som bygger avgassystem till vilken bil som helst. Är det för långt bort?

Tyvärr inte än. Har beställt kopplingssats och svänghjul och firman ska stå för bytet. Orkar inte gå till ARN och bråka mer vill kunna njuta av bilen jag nyligen köpt, däremot helst med bättre avgasljud wink

Eskilstuna är inte för långt bort så länge han är duktig och prisvärd!

Evildan
27 april 2018
mrbomeez skrev:
Evildan skrev:

Tyvärr inte än. Har beställt kopplingssats och svänghjul och firman ska stå för bytet. Orkar inte gå till ARN och bråka mer vill kunna njuta av bilen jag nyligen köpt, däremot helst med bättre avgasljud wink

Odd Denander heter han och har en Autopipe. 
Nås på 016 513249
Jag har anlitat honom ett par gånger vid skarvning/utbyte av främre flexrör på olika typer av bilar och det har blivit kanonbra.

7 Inlägg
28 april 2018
Trådstartare
Evildan skrev:
mrbomeez skrev:
Evildan skrev:

Nås på 016 513249
Jag har anlitat honom ett par gånger vid skarvning/utbyte av främre flexrör på olika typer av bilar och det har blivit kanonbra.

Okej, tack så mycket ska höra av mig till honom! Tar gärna emot fler förslag om någon har.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
28 april 2018
mrbomeez skrev:
Evildan skrev:
mrbomeez skrev:

Nås på 016 513249

Okej, tack så mycket ska höra av mig till honom! Tar gärna emot fler förslag om någon har.

Jag kan hålla med Evil, Odd har ett bra rykte med att fixa avgassystem.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Sök