Hej, har en 740 med B230E -87a, som har ett metalliskt knackande ljud. Ljudet är som mest tydligt när man står på vänster sida med öppen huv, jag tror det kan vara kopplingen/växellådan men är inte säker. Står man på höger sida (grenrörssidan) så hör man i princip ingenting av knackandet. Det hörs också en del in i kupén och jag inbillar mig att jag känner ett klickande i växelspaken i takt med knackandet. Ljudet försvinner när jag belastar motorn, dvs lägger jag in 1an/backen och släpper kopplingen så försvinner ljudet. Svårt att säga om det knackar när jag kör, har försökt lyssna men kan inte höra något. Ljudet ändras inte av att frikoppla. Motorn går bra och är pigg i övrigt. Spridartätningar är nya.
Sen något orelaterat(antar jag, om det inte är bränslepumpen som knackar??) så får jag också undertryck i tanken, har läst att avluftningen ska gå till kolkanistern och att den kan vara tät alternativt en slang, hittar dock ingen kolkanister, vet ej om den är bortplockad eller om det inte fanns på 87ans b230e. Bytte handbromswire för någon helg sedan och såg då att det gick ner något som såg ut att vara någon slags dränering vid bakaxeln, antar att det är någon övertrycksventil till tanken? Kan det bara vara den som ska sköta all "andning" till tanken och att den kanske är tät?
Senast redigerat av Larron (3 maj 2018)