1993
Sök

skakar när jag gasar v70N

17 Inlägg
29 juni 2009
#41
jag säger drivknut. som är sliten då den under påfrestning inte är centrerad tack vare slitaget och får den ur balans, och där av kommer skakningarna, men under jämn hastighet (vid mindre påfrestning centrerar knuten sig av centrifugalkraften som uppstår då det snurrar och håller sig mer centralt och inte utgör så mycket vibrationer då^^

//Fraede

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
#42
Felet är: Drivaxeln...Byta hela skiten..ny är runt 10 lök

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

2 914 Inlägg
10 augusti 2009
#43
removal skrev:
Felet är: Drivaxeln...Byta hela skiten..ny är runt 10 lök

kul....

5 Inlägg
20 maj 2018
#44
Hej jag har exakt samma fel på min V70, inte hittat felet än. Hittade du felet?

4 261 Inlägg
20 maj 2018
#45
Jennysa skrev:
Hej jag har exakt samma fel på min V70, inte hittat felet än. Hittade du felet?

drivaxeln, kostar 10 lökar. capice?!

5 Inlägg
20 maj 2018
#46
panda666 skrev:
Jennysa skrev:
Hej jag har exakt samma fel på min V70, inte hittat felet än. Hittade du felet?

drivaxeln, kostar 10 lökar. capice?!

Jag såg inte svaret när jag läste inläggen, av någon anledning syntes det inte...såg bara dom tidigare där det tipsades om drivaxeln.

4 261 Inlägg
20 maj 2018
#47
Jennysa skrev:
panda666 skrev:
Jennysa skrev:
Hej jag har exakt samma fel på min V70, inte hittat felet än. Hittade du felet?

drivaxeln, kostar 10 lökar. capice?!

Jag såg inte svaret när jag läste inläggen, av någon anledning syntes det inte...såg bara dom tidigare där det tipsades om drivaxeln.

ok ja tänkte väl_^^ lät dyrt o jobbigt iaf.

4 523 Inlägg
20 maj 2018
#48
Det på bilden är styrstoppen,Finns i tre storlekar..Dom har inget med dina skakningar att göra..
Senast redigerat av zzr94092 (20 maj 2018)

Evildan
20 maj 2018
#49
zzr94092 skrev:
Det på bilden är styrstoppen,Finns i tre storlekar..Dom har inget med dina skakningar att göra..

Bilden är tagen av TS 2009.

Fri fart för ett fritt folk!
14 477 Inlägg
20 maj 2018
#50
Var försiktig med att köra bilen tills du bytt axel jag hade ett litet glapp på inre knutarna och totalt utan förvarning så låste sig skiten och det gjorde att ratten slog ungefär ett halv varv åt båda hållen när jsg körde i 110..   Det var rätt fränt. Fick linka hem med bilen och byta bil.    Men jag bytte till en begagnad axel tror jsg gav 250kr för en axel på skroten

Kör fort så hinner inget hända...

5 Inlägg
21 maj 2018
#51
Growe skrev:
Var försiktig med att köra bilen tills du bytt axel jag hade ett litet glapp på inre knutarna och totalt utan förvarning så låste sig skiten och det gjorde att ratten slog ungefär ett halv varv åt båda hållen när jsg körde i 110..   Det var rätt fränt. Fick linka hem med bilen och byta bil.    Men jag bytte till en begagnad axel tror jsg gav 250kr för en axel på skroten

Oj, å jag har kört ett bra tag 🙈 Har den högra så ska börja med att byta den. Men när man tar lös vänstra så läker oljan ut va?

2 251 Inlägg
21 maj 2018
#52
På en Megane var låsstiftet till inre drivknut av (rörfjäder). Detta gjorde att knuten åkte ut ca 2 cm vid belastning. Och hela paketet kom i obalans.
Sån låsning finns bara på högra sidan.
Ny kostade en 20:a.

Kanske är det så på din bil också?

Dra inre drivknut ut och in, så märks ett sånt fel.

Alltså det var på denna bil inget fel på knutarna!
Senast redigerat av Meaganeowner (21 maj 2018)


Sök