Har själv gjort samma operation i min 965. Jag var tvungen att ha allt fungerande, luftfilterbox, dieselpump, turbo, katalysator ja allt i avgasrening skulle sitta som det suttit å fungera. För att Volvo skulle skriva ett intyg så jag kunde rulla genom en Reg. Efter många om och men så gick den ju igenom:)
Listan kan göras ganska lång, men har du elen fungerandes i en 850/v70 nu så borde nästa steg vara att lyfta ut motorn ur den och försöka få start på allt vid sidan av. Det gjorde jag, efter allt var ombyggt, tråg insug grenrör alla vattenrör osv. Den startades för att kunna rensa bort alla kablar i motorelen som inte behövdes längre. Många timmar med motorns kopplingscheman i handen, sen ska det lira med bilen efter man känner sig nöjd
Ja du har ett par långa dagar i garaget framför dig
Allt det mekaniska grejar man på en dag, svetsa oljetråg, oljesump, vända på insuget, vända på turbon, å korta vattenrören, men det har du kanske koll på? Sen allt det elektriska:P
Hör av dig i Pm om du har fler frågor:)
Lycka till, och låt dieselröken ligga tät!