3364
Sök

Ingen värme(volvo 740)

4 Inlägg
21 november 2005
Trådstartare
#1
Det blåser nästan bara kalluft när man drar på värmen som högst, det är inte så speciellt kul nu när vintern är här. Är det någon som vet vart flet möjligen kan ligga?

tacksam för alla svar

21 761 Inlägg
21 november 2005
#2
Justeringsvajern kan ju ha släppt vid värmekranen eller så är termostaten vid motorn trasig och aldrig stänger.
Går motortempen upp som den ska?

4 Inlägg
22 november 2005
Trådstartare
#3
aa tempen går upp helt normalt....hur kan man åtgärda det?
Senast redigerat av srdjan_x (22 november 2005)

21 761 Inlägg
22 november 2005
#4
Du får nog krypa in under instrumentpanelen och kika om vajern och kranen rör sig som de ska.
Blåser det kalluft från alla utblås, både vid vindrutan och golvet?

4 Inlägg
22 november 2005
Trådstartare
#5
det brukar nästan blåsa likadant överallt... om jag har fläkten på lägsta nivå så kommer det lite varmluft men inte tillräckligt... mot fönstren blåser det lite kallare...

21 761 Inlägg
22 november 2005
#6
Det brukar kunna vara aningen svalare luft vid fönstrena jämfört med tex mittkonsollen, det är ju längre luftslangar.

Men mitt förslag är ändå att krypa in under instrumentpanelen.

doktor
10 Inlägg
23 november 2005
#7
kolla glykolen.

245 Inlägg
23 november 2005
#8
Troligtvis är det termostaten som e slut, om din motottemperaturmätare fungerar (brukar paja på 740) så ser du ju hur den står, står den rakt upp på mätaren så funkar den, kommer den inte upp till mitten så är  termostaten dålig.
Funkar inte din mätare så köp en ny termostat iaf, så den är fräch! Kostar cirkus en 100-lapp på Mekonomen.

Pontiac Firebird Formula 400 -72
Volvo 940 SE 2,3 Ltt -97
Styrelsemedlem i Teddy Boys Car Club, Västerås

doktor
10 Inlägg
23 november 2005
#9
har kört med dålig termostat i min nästan ett år, (bytte i förrgår) men varmluften har kommit ändå, på min har det bara vart när glykolen nästan vart slut som det sprutar kallluft. (läcker massa glykol också...) perfekt bruksbil...    smile 

Men visst gjorde det skillnad med nytt termostat.


Sök