2986
Sök

Problem med V8, baktänder m.m.

Wärmland
943 Inlägg
15 september 2018
Trådstartare
Tjena!

Har problem med min 389.

Symptomen är:
Avgaser ur ena ventilkåpan
Ojämn gång/dör ibland
Går inte varva upp utan att den blöddrar
Baktänder ur avgasröret
Svårstartad/startar inte alls ibland

Förut gick den bra när den var kall, sedan när den blev varm så fick den symptomen ovanför. Idag när den stått över ett dygn kom problemen redan vid uppstart. Lossade på locket till ventilkåpan och då varvade den upp sig.

Misstänkte pcv-ventilen, så kopplade bort den, men felen kvarstår.

Vad är troligast att felet är? Antingen tändning eller förgasare, men vilket utav dom? Nyimporterad, kan de vara skit i tanken?

Ööööööööööööh.....

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 254 Inlägg
15 september 2018
christAfer skrev:
Tjena!

Har problem med min 389.

Symptomen är:
Ojämn gång/dör ibland
Baktänder ur avgasröret

Förut gick den bra när den var kall, sedan när den blev varm så fick den symptomen ovanför. Idag när den stått över ett dygn kom problemen redan vid uppstart. Lossade på locket till ventilkåpan och då varvade den upp sig.

Vad är troligast att felet är? Antingen tändning eller förgasare, men vilket utav dom? Nyimporterad, kan de vara skit i tanken?

Har du bytt tänddelar och ställt in tändningen? Annars gör det.Har du kollat vevhusventilationen så den inte är igensatt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Wärmland
943 Inlägg
15 september 2018
Trådstartare
Vettemannen skrev:
christAfer skrev:
Tjena!

Har problem med min 389.

Symptomen är:
Ojämn gång/dör ibland
Baktänder ur avgasröret

Har du bytt tänddelar och ställt in tändningen? Annars gör det.Har du kollat vevhusventilationen så den inte är igensatt.

/Benny

Inte bytt nåt än, ska mäta tändspole och tändkablar strax. Pcv(vevhusvent) kopplade jag bort tillfälligt men samma fel.

Ööööööööööööh.....

Wärmland
943 Inlägg
15 september 2018
Trådstartare
Mätte motstånd mellan plus och minus på tändspolen utan att multimetern gav utslag. Mätte mellan både minus och plus mot tändkabeln utan resultat. Dock får bilen gnista (tog ur alla stift). Kan det vara fel på spolen ändå?

Ööööööööööööh.....

2 250 Inlägg
15 september 2018
Och du har nyligen tankat bien i Sverige?

Wärmland
943 Inlägg
15 september 2018
Trådstartare
Meaganeowner skrev:
Och du har nyligen tankat bien i Sverige?

Ja, halv tank nu

Ööööööööööööh.....

2 250 Inlägg
15 september 2018
Kan inte högpotenta motorer.
Men om man byter bränsle, med annat oktantal e t c, så är det väl troligt att tändning och bränsletillförsel kan behöva justeras.

Kanske mjukvara  också om nåt  datorstyrt.

2 250 Inlägg
16 september 2018
Såg ett annat inlägg där det påpekades att bensinen i USA, är inte så som här.

1 661 Inlägg
16 september 2018
Vad kör du för tändning?

Vilken förgasare?

Motor i övrigt? Original?

Wärmland
943 Inlägg
17 september 2018
Trådstartare
Var brytarna som var tvungna att justeras lite.

Ööööööööööööh.....

451 Inlägg
17 september 2018
Hehe &#129315; skönt när det bara är små justeringar som inte kostar skjortan &#128077;

Wärmland
943 Inlägg
17 september 2018
Trådstartare
Sukkan skrev:
Hehe &#129315; skönt när det bara är små justeringar som inte kostar skjortan &#128077;

Nåt så fruktansvärt! Trodde jag skulle bli en av dom som ”bytt allt” men ändå hade felet kvar.

Ööööööööööööh.....

451 Inlägg
18 september 2018
Jobbigt är det med sådana fel, jag kan inte sova när något jäklas och man inte hittar vad problemet är.

Sök