Hej allihop är hyfsat ny här men sätt att många får tips av alla här, har en s80 t6 automatare från 1999, växellådan har lagt sig i felsäkert läge och har ingen aning varför motorlampan är inte tänd säkring är inte smälld växellåds olja är där och den ser fin ut. Ska försöka få den felsökt och se vilka koder som kommer upp men vad kan felet vara den gick hur fint somhelst sen när jag skulle starta den igår vägrade den växla ur 3an
Det lär vara svårt att få tag på en begagnad låda. Vi försökte på mitt förra jobb att få tag i en låda men det fanns inga då. En ny låg runt 50000:- om jag minns rätt. Men det finns/fanns då en kille i Trelleborg som renovera automatlådor. Växelådservice hette firman.
Har felsökt den nu och får upp att en annan styrenhet är ut funktion och lambdan främre är ur funktion, kan lambdan orsaka detta fel? Har sökt runt lite och inte hittat något om det faktiskt kan ha med det att göra eller inte
Har felsökt den nu och får upp att en annan styrenhet är ut funktion och lambdan främre är ur funktion, kan lambdan orsaka detta fel? Har sökt runt lite och inte hittat något om det faktiskt kan ha med det att göra eller inte
Går den att köra fram/bakåt? Lägger den i trean vid färd framåt direkt?
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Jag hade en '99 T6:a från helvetet för ca 10 år sen. Lådan rasade en vecka efter garantin gått ut. Slutade med att jag fick köpa en ny för 52k. Den bilen var ett riktigt måndagsex, servade och bytte delar på den för drygt 100k på 1,5 år. Hade varit billigare att åka taxi varje dag.
Men det var en fantastisk bil att köra när den väl fungerade...!