3799
Sök

Sänkning med multlink

Götterdämmerung
450 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
#1
Är det någon som vet hur man går till väga med att sänka en 760 som har multilink bakaxel?

Can´t kill it join It

Däckmissbrukare
144 Inlägg
11 mars 2009
#2
har multilink på min 960 och va ja vet så måste man antingen byta stötdämpare till kortare el flytta upp fästerna lite..

här har dom en sats till 960/s,v90 som sänker 40mm runt om dock vet ja ej om den passar 760.
http://gemotorsport.jetshop.se/

mvh jimmy
Senast redigerat av volvoRacing90 (11 mars 2009)

Kolla gärna in min projekt tråd :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284392
Living my life sideways

Götterdämmerung
450 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
#3
haha herregud inget där heller som passar till min sad aja tack så mycke endå.

Can´t kill it join It

140 Inlägg
18 mars 2009
#4
På 760 har du väll vanliga fjädrar till skilnad mot 960/s90 för på dom sitter det ju den där jäkla bladfjädern av komposit,så sitter det vanliga fjädrar så är det bara å kappa lr köpa sänknings fjädrar lika som till 740.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
18 mars 2009
#5
Du får leta speciella fjädrar till 760 88- eller kapa. tänk på att du får cp-camber.

Såhär blir det: https://www1.garaget.org/archive/3/2386/113023/large_113023-1075195.jpg
Senast redigerat av Volvo_Mannen (18 mars 2009)

Jonas

1 517 Inlägg
18 mars 2009
#6
j*vlar vad låg ^^

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

Götterdämmerung
450 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
#7
hur fixar man med chamber"n då? nice big_smile

Can´t kill it join It

Jajjemen!
1 512 Inlägg
2 april 2009
#8
Volvo_Mannen skrev:
Du får leta speciella fjädrar till 760 88- eller kapa. tänk på att du får cp-camber.

Såhär blir det: http://www1.garaget.org/archive/3/2386/ … 075195.jpg

nämen titta, inge pörrig! roll

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
2 april 2009
#9
Volvo_Jocke23 skrev:
hur fixar man med chamber"n då? nice big_smile

Byter bakaxel till en stel.

Jonas

3 714 Inlägg
3 april 2009
#10
Eller så får man leva med att det tuggar däck cool

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

49 Inlägg
5 april 2009
#11
Volvo_Jocke23 skrev:
hur fixar man med chamber"n då? nice big_smile

med hjälp av excenterskruvar tex..

eller så flyttar man ut fästena i överkant något räcker med främre övre infästningen

/mvh micke


2 Inlägg
12 mars 2019
#12
är det bara att kapa inget mer

* Voff voff *
10 715 Inlägg
12 mars 2019
#13
axel_d5252t skrev:
är det bara att kapa inget mer

...?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

2 Inlägg
12 mars 2019
#14
alltså eftersom att där är nivåreglering måste man göra nått med dämparen eller är det bara att kapa fjäder

* Voff voff *
10 715 Inlägg
12 mars 2019
#15
axel_d5252t skrev:
alltså eftersom att där är nivåreglering måste man göra nått med dämparen eller är det bara att kapa fjäder

Ska du ha den lägre lär du byta både dämpare och fjädrar. Dessa bilar har nivåreglering original och då är fjädrarna betydligt mjukare, så byter du dämpare till vanliga sjunker den ihop helt och byter du bara fjädrar förblir den ganska hög.

Men som skrivits tidigare, det är lite sådär att sänka dessa då du får en helt stollig cambervinkel på dom...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/


Sök