4458
Sök

Airbag lampa lyser? Kan dert bero på??

281 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
Jag tvättade bilen idag och sen när ja skulle köra in den i garaget så ville inte min SRS airbag lampa släckas?? Vad kan det bero på?? En SRS plutt på dörren är helt lös? Kan det bero på det eller? Dyrt och fixa ????

/Deki

781 Inlägg
29 juni 2007
är de bara en sladd som låsat så är de bara att trycka in den å be verkstan släcka lampen.. vi hade de problemet på en v70 som vi fick riva bort sättet bak på.. då tändes den lampen å verkstad måste släcka de.. kostar inte många kroner

8 Inlägg
29 juni 2007
Det är väll lite lurigt med srs. Jag vet inte, men tror inte att det är tillåtet att pilla och skruva med det själv. Det brukar stå så i de flesta försäkringsvilkor o.s.v

Med andra ord kan försäkringsbolag o.s.v bli lite grinida om det visar sig att den inte fungerat riktigt på grund av att man grejat med det.

781 Inlägg
29 juni 2007
Wincent skrev:
Det är väll lite lurigt med srs. Jag vet inte, men tror inte att det är tillåtet att pilla och skruva med det själv. Det brukar stå så i de flesta försäkringsvilkor o.s.v

Med andra ord kan försäkringsbolag o.s.v bli lite grinida om det visar sig att den inte fungerat riktigt på grund av att man grejat med det.

du kan inte göra så jäkla mkt själv på de för lampan kan ändast släckas med dator oftast, så de blir någ verkstadens uppgift. men är de bara en sladd eöeör plutt som låsat är de ju bara att trycka dit den å be verkstaden släcka lampan, då har man ju inte pillad nämvärt själv, och vad ska försäkringen säga om något som fungera? :p och hur ska dom veta att de en gång krånglat?smile

Beroende av billjud
151 Inlägg
29 juni 2007
Det du kan pröva är att koppla ur batteriet ca.1 timma, annars så blir det verkstans jobb smile
/Wikberg

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet - Farbro Barbro"

Sök