2471
Sök

Första som händer mig... jag blir flame'ad

36 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
Ja.. jag reggar mig.. tänkte att man skulle möta lite trevliga människor.. Och nybörjare som jag är på allt inom bilar.. så skrev jag så som det står på min bil.. Honda Civic 1.3 TypeR.... en snubbe skrev inom 30 sekunder "Sluta missbruka TypeR" ? någon som vill förklara det eftersom jag inte har den blekaste aning..

Första intrycket på detta community blev inte positivt sad
Senast redigerat av Slemhelge (29 juni 2007)

Honda CRX V-tec 16V 1.6L -90 (Såld)
Honda Civic 1.3L -95 (Såld)

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
29 juni 2007
Antagligen så gillade han inte att du kallar den för typeR då de inte är en typeR, för såvitt ja vet så är de inte en 1,3 liters motor på 75 hkr i dom, utan betydligt kraftigare, typ 170-200hkr.

Rätta mej om jag har fel i nåt för ja är ingen expert.
Fin bil va de iaf, oavsett vilken motor de är tongue

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

Kettunen
29 juni 2007
Tror det ska menas att bilen är TypeR stylad. samma som en Volvo 850 SE är R stylad typ. Och det som han sa till dig. Bajsa på han! wink

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
29 juni 2007
finns ju M3 optik, TypeR optik, R-Optik tongue så kalla den för vad du vill tongue

Team Insane Racing

Wankel
1 080 Inlägg
29 juni 2007
kenny skit i såna personer bara wink

MDS Västerås

36 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
Kenny.. WTF... jag ser nog att det är nån från Markströms ! tongue

Honda CRX V-tec 16V 1.6L -90 (Såld)
Honda Civic 1.3L -95 (Såld)

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
29 juni 2007
Ja, strunt i tråkmupparna och ha trevligt med alla andra i stället! Välkommen till Garaget, hoppas du ska trivas. big_smile

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

658 Inlägg
29 juni 2007
Skit i honom. Finns många trevliga användare här wink Välkommen förresten!

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

2 201 Inlägg
29 juni 2007
skit i honom. fin bil.
välkommen till det trevligaste forumet på nätet smile

78 Inlägg
29 juni 2007
orka bry sig jag pilla loss mitt s på min volvo och satte ditt R efter trimmet börja komma och ärligt talat det e bara för skojs skull o folk får väl tycka va fan dom vill!

Bara för det ser ut som en volvo måste d inte låta som en ;)

Thorssa
29 juni 2007
Antar att det är någon som klistrat på ett Type R-märke på bilen? Och det är därför du kallar den då? Då tycker jag man kan skriva "Type R" istället för Type R så slipper man sådana kommentarer smile

hater
656 Inlägg
29 juni 2007
haha smile.. aa Type R står ju för Type Racing, så ifall du tycker din bil är en Type Racing så e d fritt fram o kalla den det. Dock så anvädner ju Honda Type R på sina starkare bilmodeller - de med VTEC wink haha tror kanske de har copyright på det tongue.. Fast fin lack på bilen du har (tumme upp)!

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

Bobo
29 juni 2007
Jag har inte varit medlem här så jättelänge men det är det trevligaste bilforumet jag varit på, jag var aktiv på en annan bilsida förut väldigt mycket men lämnar den mer och mer för garaget wink Välkommen

DFFL
9 020 Inlägg
29 juni 2007
Type-R står ju för Hondas toppmodeller.
Samma som volvo:s R, Saab:s Aero och BMW:s M-serier.

Det är ju lite missledande att skriva att din är Type-R då.
Min är ju inte en RS4 om jag stylar den...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

945 Inlägg
29 juni 2007
FireTraXX skrev:
Type-R står ju för Hondas toppmodeller.
Samma som volvo:s R, Saab:s Aero och BMW:s M-serier.

Det är ju lite missledande att skriva att din är Type-R då.
Min är ju inte en RS4 om jag stylar den...

Där plockar du ju onekligen ett poäng.

9 108 Inlägg
29 juni 2007
Jag kallar ju inte min för Lotus Omega heller precis även om den liknar en, saknar några hundra hästar wink Tycker man kan ha inom citationstecken "" i så fall, annars blir det missvisande för dom som letar efter en äkta TypeR bland alla bilar, skriver man inom "" kan ju ingen gnälla och då slipper du problemet smile

Välkommen till garaget förresten, fin bil och bästa fälgmärket wink

edit: Flame'ad känns som fel ordval ändå, lite dålig kritik får vi alla någon gång, alla tycker olika helt enkelt.

431 Inlägg
29 juni 2007
Nja inte för att vara elak, men det är tuvär lite vilseledande att du skriver type R, eftersom det är en "värsting modell"

Tex om en vanlig snubbe med en sierra 2.0 skriver att det är en sierra cosworth, bara för att han slängt på en dekal osv.

men du har en väldigt fin bil smile

Finns många trevliga människor här på Garaget.

Sök