11 juni 2019
Trådstartare
Hej. Så jävla jobbigt och tråkigt läge.
Sålde min Opel vivaro 2005 skåpbil i lördags, 30k mil på mätaren precis.
Bor på gotland så dom kom ner hit o köpte den för 26k.
Jag har ägt den sedan november förra året, bytt växellåda, urtrampningslagret, kamrem/vpump, diverse givare och lite sånt, kört den dagligen efter det så ungefär 700mil.
Besiktade den dessutom i onsdags innan dom kom för att inte sälja den med något fuffens.
En halv timma efter dom kommit av båten i Nynäs ringer dom och är tokiga för kopplingspedalen har gått i botten..
Skriker o gapar att jag lurat dom och jag ska komma dit o köpa tillbaka bilen som jag lurat dom på.
Kallad horunge och "du ska göra rätt för dig, fattar du??" "du strular, jag sa uttryckligen att du inte ska strula med mig"
Trots tråkigt beteende så tycker jag ju synd om dom, sjuk otur. Så jag sa att jag tar kostnaden på verkstaden om de inte blir för dyrt, över 10k har jag inte lust att lägga på en bil jag just sålt.
Den står på verkstad nu och dom ska kolla den om någon dag, dom själva verkar inte så kunniga men dom trodde att vätskan rinner av, till slavcylindern alltså.
Minns att de sitter som en plastnippel som låser fast röret mot slavcylindern och jag ber till gud att det bara är den som lossnat. . Varför den nu skulle göra de helt plötsligt när jag kört bilen så länge utan problem.
Vilken jävla soppa.. Har heller ingen lust att köpa tillbaka min bil för samma pris dock att den nu är trasig, dessutom åka båten upp för att bogsera hem den.
i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone