4516
Sök

tona rutor på 740 hjälp!

Janas! lattmask
177 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
Hej hej har gett mig på att försöka tona rutorna på min skönhet ( en volvo 740) men det som såg ut som ett bra resultat igår visade sig idag vara en J*vla massa små bubblor och skit.
Nån som har tips hur man ska gå till?

( hade köpt det på biltema (billig skit så gör inte så mkt att det fuckade sig)  kostade inte mer än 100 lappen så kan göra om det om nån kommer med nått bra tips så det blir bättre) 

så snälla alla tips e jag tacksam för. Hur gjorde ni?

den rullar^^

Fartdåre
217 Inlägg
1 juli 2007
Göra rent rutorna noga, gärna med tex. ett rakblad. Mycket vatten och lite diskmedel. Sedan är det självklart skillnad på proffsfilm och biltemas.. Men jag har lyckats få ett bra resultat med biltemas film på min gamla bil

Ibland kör jag fort, i smyg, när ingen ser

Janas! lattmask
177 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
Okej men då blir det till att isåfall att mmontera ner alla rutor för krypa i volvon e tillräkligt svårt endå ...tack för tipset (har hittat ett ställe i alingsås som gör det så ska kolla vad det kostar där hellre nån hundra lapp mer än montera ner ...)

tack så mkt för svaret

den rullar^^

Hojmek
748 Inlägg
1 juli 2007
TA ur rutorna blir mkt lättare då, sen ska du ju helst ha en dyr film som du först lägger utanpå rutan å värmer upp med varmluftspistol så den formar sig efter rutan, sen är det bara att sätta dit den å då med ett kanon resultat smile Krävs dock en bra och dyr film smile

Janas! lattmask
177 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
Bodegan skrev:
TA ur rutorna blir mkt lättare då, sen ska du ju helst ha en dyr film som du först lägger utanpå rutan å värmer upp med varmluftspistol så den formar sig efter rutan, sen är det bara att sätta dit den å då med ett kanon resultat smile Krävs dock en bra och dyr film smile

Jo det låter ju som det skulle va mkt lättare med dom ur bilen men sen e den ju en vardagsbil och har inget garage så det skulle bli till att göra det snabbt på en dag en ruta i taget( plus skit bilen e ju så gammal skulle ta loss passagerar rutan på vänster sida så sprack all plast i hela insidan i dörren helt dåligt hehe)

den rullar^^

3 059 Inlägg
1 juli 2007
Formar sig efter rutan sa någon.. hehehe.. finns ju inge lättare än att sätta filmen på en 740.. så platta rutor de bara kan bli...
Men som sagt.. skrapa dom med ett rakblad, tvätta av dom med sprit, stänk på riktigt med vatten.. av med skyddsfilmen på solfilmen o lägg på.. lägg den där du ska ha den och sen e de bara o gå över med gummiskrapan riktigt ordentligt. Strunta i diskmedel för de behövs inte.. räcker med mycket vatten.. Tvätta inte med fönsterputs eller nått sånt för det kan reagera med vissa sorters film o då ser de ut som mög sen.
Blöta utsidan på filmen också, asså den sidan du skrapar med gummiskrapan så blir det inte repor så lätt i den.

Janas! lattmask
177 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
Smajly skrev:
Formar sig efter rutan sa någon.. hehehe.. finns ju inge lättare än att sätta filmen på en 740.. så platta rutor de bara kan bli...
Men som sagt.. skrapa dom med ett rakblad, tvätta av dom med sprit, stänk på riktigt med vatten.. av med skyddsfilmen på solfilmen o lägg på.. lägg den där du ska ha den och sen e de bara o gå över med gummiskrapan riktigt ordentligt. Strunta i diskmedel för de behövs inte.. räcker med mycket vatten.. Tvätta inte med fönsterputs eller nått sånt för det kan reagera med vissa sorters film o då ser de ut som mög sen.
Blöta utsidan på filmen också, asså den sidan du skrapar med gummiskrapan så blir det inte repor så lätt i den.

jo dom e la hyffsat kantiga men dom e ju endå böjda och är ju inte den smidigaste bilen att pilla med bakrutan inifrån hehe sen dörrarna är ju hyffsat enkla att skruva ner (får nog köpa nya innerhandtag och shit för det spricker bara och går sönder så gammal och torr plast så det e sjukt)  men men får la förska igen tack för tipsen

den rullar^^

Glidarn
408 Inlägg
1 juli 2007
minsta lilla skit imellan å det blir bubblor, ta ur rutorna då blir det enklare.......cool

(obrut)

Sök