Ivel skrev:
Med den färska erfarenhet av nämnt glasmästeri jag har kommer jag aldrig anlita det igen.
Vid hämtning var det splitter över, instrumentbräda, reglage, instrumentgrupp, främre golv, framstolar, mittkonsoll, växelspaksdamask, dörrfack, i knapparna för fönsterhissar ja kort o gott glas överallt framför B-stolparna.
Jag, ryggradslös syltrygg som jag är åkte givetvis inte från platsen utan gick in i lunchrummet där hela manskapet satt och åt och undrade varför dom sms:ar att bilen är klar fast det är jobb kvar?
"Vi kikar efter lunch" blev den initiala responsen av arbetsledaren.
Jag tvingade ut löktårtan och inspektera på momangen och denne fann vindrutan väl monterad.
Jag visade interiören med responsen från samma individ att "njaäe det kan ju bli lite splitter när man skär limningen".
Efter viss mindre trevligt användande utav mitt tämligen rigorösa ordförråd gick arbetsledningen in och tvingade ut snubben som tillverkat det fejkade snölandskapet i mitt fordon medelst en dammsugare. Klåparen tänkte initialt nyttja komprimerad luft för att blåsa bort splittret ur bilen, vilket jag givetvis satte P för.
Naturligtvis blev städresultatet av den pannkaksätande glimmerfixaren tämligen halvhjärtat och bilen togs till en känd kedja dom sysslar med fordonsrekond.
Självklart gick fakturan till glasmästeriet.
Så att det stöter på patrull där förvånar mig inte det minsta.
Nåväl ditt problem löste sig smidigt, mitt löste sig ju också om än ohemult osmidigt.