Ivel skrev:
En Citroen 2CV med rostig ram, billig att köpa, enkelt men tidskrävande att byta ram, billig att renovera, hög avkastning vid eventuell försäljning.
Ruskigt rolig bil med mycket körglädje att köra, verkligen köra, med.
Billig att köpa håller jag inte med om - nu för tiden.
Även hopplösa renoveringsobjekt kostar ohemult mycket.
Från 10.000:-(i bästa fall) till 40.000:- för rena skrotet.
Inte ett lätt objekt för en som aldrig sett eller förstått en 2CV.
Ställer alla invanda erfarenheter av meka med bilar på huvudet.
Men om man vill bli en autodidakt 2CV-mekaniker, med hjälp av citroenakuten, då är himmelen öppen för oanade upplevelser i det oändliga.
Många specialvertyg(behöver tillverkas av dig själv).
Men har du mekat några av Citroens A-modeller(2CV, Dyane, Mehari, AMI 6, AMI 8, AMI Super) tidigare så är det lätt som en plätt.
Största problemet är att finna någonstans att fästa jordklämman.
Har själv ägt ett antal av Citroens A-modeller.
Har f n endast en 2CV, som jag ägt i närmare 25 år, och är andre ägaren på.
Den är i originalskick, d v s varken svetsad i(med ett undantag) eller omlackerad.
Alla delar finns att tillgå till hemula priser.
Nya karosser och ramar finns hos flera tillverkare.
För den som är stadd vid kassa finns t o m nya bilar - men då är det inte längre någon sport med 2CV.
Välkommen till M7-gängans vänner!
Kolla priserna på Blocket.