Ok, så vilka pengar pratar vi om? Besiktningskostnaden? Den lär ju bli bra mkt. mindre med min idé, än att dra hela Reg.varvet o fortfarande stå med en sur Volvo (med Turbo)... som inte e´helt unikt i dagens bilvärld. Ja åker o besiktar Mc som enligt papper e´strypta till ynkliga effekter.... bilprovningen skiter idet.. De kan inte avgöra om den har 36Kw eller 100Kw..o det e´inte deras jobb. E´den godkänd med 36Kw en gång... så är den. De ska kolla så hojjen funkar o inte låter förjävligt. Sen ska de ta in nästa- fattar inte varför folk e´så jävla rädda för besiktning?? Har besiktat SAAB,ar med 350+ hk. Inga problem. De ska kolla vissa grejer o har 20 min på sig.
Det står inte på deras skärm att denna bil får inte ha Turbo- däremot står det om den har dragkrok eller inte. O då ska de kolla draget... så vad e´problemet? Det gamla vanliga- du kan få problem med försäkringsbolaget om du kört trimmat?- de ser aldrig bilarna eller mc.. Polisen kan ta fordonet i beslag o kontrollera..hehe- trafikpoliserna e´de minst stående i polisrankning... deras tekniker e´ännu värre. Så hur ska man lyckas med att misslyckas.?
mvh/Husse
Senast redigerat av husseman (7 mars 2020)