Hej.
Min Peugeot 206 från 2003 har under en period bråkat med mig i tre skeden som alla är ihopkopplade med spaken för blinkers. Ofta i samband med att jag nyligen har startat bilen..
* När jag blinkar så stängs blinkersen av utan att jag drar tillbaka spaken/den hoppar tillbaka av sig själv. Nuddar jag den igen så går blinkern igång igen.. detta kan pågå ett par gånger, sen brukar det ge med sig och fungera problemfritt. Jag kan alltså stå och tro att jag blinkar utan att faktiskt göra det.. känns inte bra.
* Därtill när jag har vredet på (samma spak) i ljusläget då det möjliggörs helljus, så kan det också stängas av helt utan att jag slår av eller på. Måste göra om momentet tills även det ger med sig..
* Även ljuset i instrumentpanelen slocknar emellanåt när jag har antingen blinkers eller helljusläge igång.
Jag har inte kollat så noga på detta då jag inte har direkt någon kunskap kring detta som känns som ett el-fel, eller kanske något fel på ett relä.
Är jag på rätt spår eller vart borde jag påbörja min felsökning eller problemlösning?
Hade varit jättetacksam för hjälp av någon mer kunnig.
Tack på förhand.