" Hupp, mjo jag vet hur bromsar funkar, men låt oss säga att trådskaparen lägger oket på ett sätt så att bromsslangen stryps.....då lär det bli svårt att få oljan att gå bakåt- släpper man luftnipplen (o den inte e´igensatt) så eliminerar man alla fel som går att göra.
mvh/husse "
- Men... Är det inte enklare att bara kolla så att inte bromsslangen blir totalt hopvikt, tvinnad, förstoppad, under själva
kolvipressningsmomentet.
- Då behöver man inte lossa luftningsnippeln, som har en förmåga att gå av. Dessutom slipper man att eventuellt lufta hela systemet.
Men visst... Vill man mortionera luftnippeln också, och lufta helt i onödan så är det väl bra.
Typ lär känna, dina bromsar.
Sen är jag av den uppfattningen att det är inte en vanlig plastslang som möjligen kan bli dryptät, utan tryck, vid vikning, utan en spunnen, rätt formstabil armerad hydraulslang som används. Och dessa blir inte täta vid böjning, såvida du inte nyper till med en polygrip eller liknande. Men varför ska du göra det?
Anser att du far med osanning eller rena fantasier, så länge du inte kan bevisa motsatsen.
Glad Påsk.
Senast redigerat av Meaganeowner (12 april 2020)