husseman skrev:
Hmm.. att åka till en verkstad o betala oss 900:-/tim för att byta olja o lite filter o få en stämpel i boken e´inte smart. Om man kan skruva lite sj. så fixar man detta utan problem. Samma sak med bromsar- det är inte raketforskning direkt. Man åker till oss när man har problem...helst innan man sett nåt på YT o provat dårhuset. Dagens "Biltekniker" kan inte nåt om nåt- utan går på felkoder o byter delar tills det funkar alternativt uppdaterar lite programvara. Så har man problem med nåt skit i uppkoppling med sina leksaker i bilen så åker man inte till en verkstad, utan till sin Org. verkstad. Har man däremot riktiga problem, då åker man till en riktig verkstad. (att det inte lirar med mobilen o bilens täckning- är inte ett problem för oss).. sån skit kan bara Orginalverk. pyssla med.
Vi verkstäder kommer dö ut, dels pga. Elbilar som inte kräver nån riktig Service, då det finns inte mkt. att slita på. O dels genom denna Coronahysteri....- att byta däck blir ingen rik på. Förhoppningen e´ju att folk behåller sina bilar. O lägger några spänn på att laga dom.....men Svetsarn verkar ju ha egen pengapress o kommer förmodligen ge Miljarder i stöd för att få igång tillverkningen av bilar igen, som folk inte vågar köpa.- Så A-Kassa o Bidrag kommer nog vara värre än nånsin.
mvh/husse
han gillar ju skatt så ingen låginkomsttagare tar ju lån å köper en ny fosilbil idag,, även om det finns foslfria bränslen,, likaså har jusmåföretagen problem med nybilsksatterna,, då dem får betala 20-30 000 de första 3 åren,, varför ska en skatt varra 3ggr så dyr de 3 första åren? blir den renare efter 3 år? min teorei är att trycka ut så mkt elbilar på marknaden sen sätta åt dem HÅRT i skatter,, då man kommer på att batterierna är miljöfarliga,, och att hyran på batterier kommer stiga,,
gjorde en snabb uträkning,, vi har en ford focus miljödiesel, skattefri till 23, sen 1100 kr i skatt, rullar ca 500 mil/år
en beg zoe med batterihyra på 600:- mån skulle NÄSTAN bli dubbelt så dyr att äga,