Se upp för dessa, känns misstänksamt.
Dom kontaktade mig efter att jag lagt upp min bil på blocket onsdags förra veckan (15 April).
"Hej vi på Morensbil AB är seriöst intresserad utav din bil då vi har en kund på just en sådan modell"
Jag fick ett bud som jag absolut skulle kunna tänka mig att acceptera. Då började personen i fråga tala om för mig hur allting skulle gå till väga.
Moréns bil
-Vi kommer och hämtar din bil, och när vi kommer till dig så skriver vi ett köpekontrakt där vi kommer överens om hur mycket du begär för bilen. Efter det tar vi bilen till Stockholm för rekond osv, sedan säljer vi den till vår kund som är ute efter just en sån modell som du har. Efter det har du pengarna på kontot. Lyckas vi dock inte sälja den inom 14 dagar så köper vi bilen.
Dom sa att dom var helt säker på att deras kund skulle köpa bilen. Då svarade jag som så att varför kan ni inte betala direkt då på plats när ni hämtar min bil, om ni nu är så säker på att ni kommer få den såld?
Fick något luddigt svar tillbaka om att "de kan vi inte göra, blir som att betala under bordet" ..Aja jag minns inte exakt men jag sa att jag skulle fundera över helgen..
Skrev nu ett sms till förmedlaren
"Hej, Jag avstår erbjudandet. Jag lämnar inte ifrån min bil utan att fått betalt för den.
Spelar ingen roll om det finns ett kontrakt på affären. Vad hjälper det mig egentligen + att jag bor 50+ mil bort? Nä jag tycker det känns misstänksamt. Vill ni ha bilen så är det helt enkelt bara att betala på plats."
Deras svar: "Okej önskar dig lycka till."
Känns väldigt oseriöst!
Senast redigerat av Crucifixion (20 april 2020)