Rost är i 99% av fallen betydligt mer utsträckande än vad man anar, när man väl börjar slipa.
Du får nog räkna med att du kommer behöva kapa och svetsa ny plåt på många ställen.
Nyare(ja, jag räknar en -07a som nyare :p) bilar överlag rostar oftast från insidan och ut, så när det väl syns utifrån är det "för sent" att göra mycket annat än kapa och svetsa.
Det är inte ovanligt att när man väl börjar slipa på "rost området", så visar det sig att området är 3-4 gånger så stort mot vad man från början trodde.
Det är extremt viktigt att du får bort ALL rost på området, annars är det bara slöseri med tid, ork och pengar - för rosten kommer tillbaka lika snabbt igen. Speciellt om rosten kommer innifrån, eftersom det är tämligen svårt att komma åt och slipa eller blästra insidan av plåten.
Så, sätt dig med en kopp kaffe och tänk över hurvida DU anser det är värt det eller ej. Jag törs nästan lova att "bara slipa lite och kasta på lite spackel" inte är ens i närheten av tillräckligt, och är helt enkelt bara onödigt jobb utan nytta.
Lite offtopic men.. Är Audi verkligen så dåliga att skroten börjar vinka redan vid ynka 27k mil?