Fälgarna kommer att hamna 75 mm ut jämfört med befintliga dito.
ET, eller inpressningsdjup "0" betyder att centrum på fälgen ligger rakt över ytan fälgen ligger an mot.
Positivt inpressningsdjup betyder att fälgbanan ligger innanför anliggningsytan.
Negativt inpressningsdjup betyder att fälgbanan ligger utanför anliggningsytan.
En lastbilsfälg har vanligen ett EXTREMT STORT POSITIVT INPRESSNINGSDJUP, som ytterlighetsexempel.
Positivt inpressningsdjup sätt vanligen inte ut på fälgen.
Det gör alltid negativt inpressningsdjup - t ex -15(mm).
Den stora nackdelen, förutom att däcken vanligtvis kommer att skjuta utanför karossidan, och därmed bli underkända vid besiktning, är att en framhjulsdriven bil kommer att "rycka i ratten" vid kraftiga accelerationer på vissa ojämna underlägg.
Alla bilar, oavsett vilken eller vilka axlar som driver, kommer också att kanske få "kastande" inbromsning.
Detta problem blir större ju mer man avviker från ordinarie inpressningsdjup.
Har att göra med att den s k nollpunktsstyrningen sätts ur spel.
Nollpunktsstyrning innebär att däckets centrum/vridningspunkt mot underlaget inte överensstämmer med den tänkta spindelbultens teoretiska "träff" på underlaget = att de sammanträffar.
Mest extrema nackdelen blir vid inbromsning med ena framhjulet på is och det andra på barmark.