3468
Sök

Byte inre backspegel v70 -06 autoavbländning. Går det med begagnad?

638 Inlägg
15 november 2020
Trådstartare
Har bara läst om att man måste lämna in bilen för byte av inre backspegel med automatisk avbländning på en V70 och det kalaset går ju på över 8000kr...

Men hittade nyss ett foruminlägg på ett annat forum med folk som ordnat egen automatisk avbländnings spegel när dom har Manuel avbländning och det fungerade utan problem.

Såg även detta youtubeklipp där dom gjort just detta https://youtu.be/kWtLnXFtefs

Så undrar nu, är det någon som bytt sin spegel och det fungerar rakt av med en begagnad?

Mitt spegelglas är helt sprucket och jag behöver därför byta, men känner inte för att lägga 4500kr på en ny spegel och lägger absolut inte 8000kr för ny spegel inkl jobb.

Kommer väl nånting här snart!

638 Inlägg
18 november 2020
Trådstartare
Svarar mig själv här.

Det gick inte att byta rakt av då volvo varit riktigt osmidiga och satt ett kretskort bakom spegeln som styr t ex fjärrlåset och säkert några andra saker.

Men det var enkelt att flytta över kretskortet till den köpta spegeln så inga problem.

Vet inte vilka modeller denna lösning sitter på. Men jag har iaf en -06a som sagt, och det märks väl ganska tydligt också då det sitter en kabel synligt på baksidan av backspegeln.

Kommer väl nånting här snart!

Sök