4032
Sök

”Förhyrd” P-plats där ingen står

7 Inlägg
2 januari 2021
Trådstartare
Tjena! Min flickvän har flyttat in hos mig och vi har alltid haft problem med att hitta en ledig P-plats relativt nära. Min bil står i flerbilsgarage där alla bilar har sin egen plats. Jag har märkt att platsen bredvid min bil alltid har varit tom dvs ingen äger den platsen, så vi ställde hennes bil där med en lapp där det står ”Ifall vi står på din plats,  ring 07..etc”

Kan vi hamna i nått sorts trubbel för det?

Tack på förhand för alla svar.

6 062 Inlägg
2 januari 2021
Antingen hyr någon platsen och antingen skall använda den plötsligt eller på annat sätt upptäcker att någon använder den, eller så är den ledig och då kan någon vaktmästare upptäcka det. Vill man parkera där får man hyra platsen själv.

41 Inlägg
2 januari 2021
Ansök om att få hyra platsen,så får Ni väl svar om ngn annan betalar för den...

8 883 Inlägg
2 januari 2021
Klart du kan hamna i trubbel, det kostar ju att parkera där.

Fotograf på tierpidag.se

Forummoderator
26 343 Inlägg
2 januari 2021
En liten anektot som möjligen hör hit;

När jag och frugan flyttade ihop så skaffade vi också en parkeringsplats i ungefär samma veva.
Vi fick klartecken från bostadsbolaget att börja parkera där ett visst datum, och sagt och gjort så börjar vi också parkera på platsen så fort datumet nås, men döm av min förvåning när jag nästa dag kommer ut till bilen och det ligger en parkeringsbot på rutan?

Jo, det visade sig att parkeringsbolaget hade glömt uppdatera sitt system, så i deras papper så var det ingen som hyrde parkeringsplatsen där jag hade ställt mig.
I mitt fall blev jag förstås avskriven boten.

Summa summarum; jag tror att du snart lär åka på en böteslapp för att du nyttjar en plats du inte betalar för. Beroende på hur bra koll de har så kan det ta olika lång tid, men boten lär komma.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
18 008 Inlägg
3 januari 2021
Kolla upp vem som hyr platsen och fråga om ni kan hyra i andrahand tills vidare?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

* Voff voff *
10 591 Inlägg
3 januari 2021
YungDagger skrev:
Tjena! Min flickvän har flyttat in hos mig och vi har alltid haft problem med att hitta en ledig P-plats relativt nära. Min bil står i flerbilsgarage där alla bilar har sin egen plats. Jag har märkt att platsen bredvid min bil alltid har varit tom dvs ingen äger den platsen, så vi ställde hennes bil där med en lapp där det står ”Ifall vi står på din plats,  ring 07..etc”

Kan vi hamna i nått sorts trubbel för det?

Tack på förhand för alla svar.

Är den tom borde ni väl kunna hyra den? Oftast finns ju något kö-system till garageplatser.

Personligen hade jag blivit rätt irriterad om någon stod på min plats när jag behövde den. Hände då och då där jag bodde förut. Brukade då ställa min bil bakom med en ungefär likadan lapp som din, sedan fick snyltparkeraren ringa om dom ville komma ut. Hade dom tur var jag hemma...
Senast redigerat av Brådhis (3 januari 2021)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Sök