Jag har en Aygo från 2005, gav strax under 20000kr för 4 år sedan när den hade gått runt 12000mil. En 2010 med 10000mil borde kosta runt 20-30k vid privatköp för att anses som ett vettigt köp.
Det finns några sjukdomar på dessa bilar. Det är rost i taket vid antennen alt mellan tak och framruta. Dörrlister tätar dåligt och det kan läcka in i bagaget. Alla dessa fel gör att det läcker in vatten i bilen.
Kopplingen verkar vara en svag punkt på dessa bilar och det sägs att den håller runt 10-15k mil. Troligtvis beror detta på att det är en citybil och kopplingen används väldigt mycket i stan.
Bilen är för lätt för att vara lättkörd på vintern, bra dubbdäck rekommenderas för en nybörjare. Krocksäkerheten i högre hastighet är nog ingen höjdare heller. Ljudnivån är hög och väldigt hög med dubbdäck. Originalstereon är dåligt ljud i och min från 2005 saknades bluetooth så den rekommenderas att byta ut om du vill ha normalbra ljud.
Smidig och billig att äga är Aygon iaf 👍
Såg nu att du skulle köpa en automat... De vet jag inget om men du slipper iaf att byta koppling.
Senast redigerat av patrik79 (11 februari 2021)