Härligt. Jag såg en Fiero utanför Bauhaus häromdagen. Man kan ju spekulera i vad som skulle inhandlas men han skulle nog inte ha brädor. Balla bilar men lite för klent mos i maskin.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
När det kommer till körglädje per hästkraft så måste Fiero vara svårslagen!
Skönt att höra att det finns fler än jag som inte kräver många hästar, men jag kan lova att min öppna 30talsräser med 15-20 hästar ger mer körglädje per hästkraft.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Hum. Ett av husen i grannskapet har faktiskt en nyare Fiero (med faceliften) ståendes på sin gräsmatta sedan flera år tillbaks... Kanske e dags att skambjuda på'n 😎
Hum. Ett av husen i grannskapet har faktiskt en nyare Fiero (med faceliften) ståendes på sin gräsmatta sedan flera år tillbaks... Kanske e dags att skambjuda på'n 😎
Det tycker jag att du ska göra! Om den står i gräset kan det vara bra att krypa under och kolla efter rost. Karossen kan ju inte rosta på Fiero så det är svårt att avgöra på avstånd.
Fiero är ju mittmotor, så den beter ju sig lite annorlunda. Man brukar säga att man måste våga gasa sig igenom kurvorna, släpper man upp så är det risk för snurr.
Själv är jag nog inte så bra på att våga köra så...
Fiero är ju mittmotor, så den beter ju sig lite annorlunda. Man brukar säga att man måste våga gasa sig igenom kurvorna, släpper man upp så är det risk för snurr.
Själv är jag nog inte så bra på att våga köra så...
Ja, släpper man gasen hastigt (tex för att bilen plötsligt understyr) så får man en överraskning. I synnerhet på blött underlag tex.
Däremot går den snällt mer än dom 180 km/h som mätaren slutar vid. Lite kul att se nålen passera ner och förbi slutet på skalan. Riktigt stadig även i dom farterna!
Hursom, även om jag inte har en själv så gillar jag modellen skarpt och har kört en del med en så jag hoppas det var ok att jag gick med i FB-gruppen ändå.
Senast redigerat av Brådhis (2 september 2020)
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Hursom, även om jag inte har en själv så gillar jag modellen skarpt och har kört en del med en så jag hoppas det var ok att jag gick med i FB-gruppen ändå.
Hur många Fiero finns det i Sverige? Var sugen på en Fiero på 80-talet.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Det är många avställda. Undrar om det beror på avställning för att säsongen börjar bli slut eller om de flesta avställda har stått länge. Alla är ju skattebefriade.
/Benny
Det är många avställda. Undrar om det beror på avställning för att säsongen börjar bli slut eller om de flesta avställda har stått länge. Alla är ju skattebefriade.
Vi är också nyfikna på detta. Vissa blir kanske stående för att slippa försäkringskostnaden, även om de är skattebefriade.
Det verkar alltså finnas många Fiero där ute som behöver "räddas".
Om du som läser det här har en Fiero ståendes så får du gärna ta kontakt med Fiero Club Sweden!