Bilen är såld!Tyvärr har jag bara en p-plats för tillfället, så att ha 2 bilar blir svårt. En var tvungen att ryka, och inte blev det opeln denna gång..
Bilen besiktigades i veckan UA, och lades ut på torsdag kväll till försäljning.
Redan fredag eftermiddag var den såld! Men inte utan problem!
I nån vecka har en rem tjutit, men jag har inte orkat bry mig, och inte haft tid. Ärligt nog har jag inte öppnat huven på veckor, det var dumt..
När köparen kom och öppna huven såg de två saker.
1. Generatorremmen var slack, och hade snurrat.
2. Slut på glykol..
Aja, byta rem och fylla på vatten är ju inga problem, och inget läckage syntes till.
Han åkte iväg på provkörning men kom snabbt tillbaks. Remmen gick av efter 100m. Då har jag alltså kört i ett par veckor med gnisslande rem, och senast i veckan varit på långkörare 3h bort! Kände mig fantastiskt dum men, men har som sagt varken haft tid eller lust.
Men, det var en mek-kille så han hade koll på att detta är vanligt och inga bekymmer, så det var egentligen inga problem.
Han hade grymma ögon oxå och hittade en hel del bättrade partier, som jag aldrig sett!
Hursomhelst, han prutade en del, och tog den. Skönt att bli av med den snabbt och enkelt! Alla nöjda.
Om ni följer mitt andra projekt vet ni att det är min andra bil som ska köras hela sommaren. En Opel Kadett C, från 1978 som jag renoverat.
Det återstår och se hur kul jag tycker det är att ha den som enda bil haha! Charmigt ja! Praktiskt och komfortabelt, nja..
Den kommer iallafall hamna på vinterförvaring i höst, och då kommer en brukis inhandlas(om inte tidigare).
Det kommer vara något mer modernt än 945an, det har jag iallafall bestämt mig för!
Tack för att ni följt detta miniprojekt!