Prislapp och förbrukning behövs. Kan dom gaffla in sig mellan Kona och Ioniq i förbrukning som sämst så är dom hemma. Ioniq 5 är next level mot många andra "liknande" bilar vad gäller spec på pappret. Måtte dom bara lyckats med drivlinan så vi slipper se 270Wh/km som i en Volvo.
Sen måste ju prislappen vara förankrad i verkligheten så det inte blir 800k som för Volvon.
Designen är bra i mina ögon. Den är lite fräck utan att sticka ut, utan att kunna definieras som tokful. Med rätt färg på den tror jag den kan bli fräck/snygg.
Hjulbasen är hela 3 meter, det är 6cm MER än Volvo V90(!) eller 24cm mer än VW ID4, eller 19cm mer än en Passat. Det är fasen stort. Höjden är 160cm. Det är mer än V90, det är 5cm mer än e-Niro, det är 5cm mindre än XC40. Så det är en stor bil på nästan alla håll. Den ser ju ut som en Opel Corsa på bilden, men den är en halvmeter mindre i hjulbasen. Den stor alltså Ioniq 5.
Vi får vänta på Björn Nyland innan allt trillar in i form av riktig förbrukning, riktig räckvidd, riktig laddhastighet och riktig kapacitet på bagaget.
Jag gillar den för det jag ser, inte för att det är en Ioniq (Kör ju en Ioniq idag)